onsdag den 29. september 2010

SÅ KOM HUN ENDELIG TIL VERDEN!

Ja - torsdag morgen vågnede jeg op med småveer - Takket være min fasters "geniale" foreslag om Amerikansk Olie som - jo tak - satte gang i HELE systemet onsdag nat! Nå - men ja - kl. 04.22 fredag d. 24. september sad den stolte far med vores smukke lille Elissa i sine arme.
3600 gram og 52 cm. lang var vores smukke lille guldklump.

Hun er rigtig vidunderlig og - indtil videre - rigtig nem. Sover, spiser, tisser/skider og sover så igen :)

Her er lige et par billeder:








lÆS IKKE VIDERE HVIS I IKKE VIL VIDE HVORDAN FØDSLEN FOREGIK!

Vi blev hentet af Sarah i dytten omkring kl. 22.. Nana kom herop for at overnatte så Manja ikke skulle vækkes og ud af døren og op til hende.. da vi ankom til Riget blev vi modtaget af en jordemoderstuderende og en jordemoder - jeg blev så undersøgt og havde åbnet mig 4 cm.. så fik det "frække" hospitals-kluns udleveret og hoppede elegant i det.
Vi blev så vist hen til fødestuen som var med badekar da jeg ikke ville have medicinsk smertelindring hvis det skulle blive en nødvendighed, så de sørgede for at der var lattergas og badekar.

Nå, der var så vagtskifte med det samme og jeg fik så jordemoder Belinda og jordemoderstuderende Astrid (som bare var SUPER SØDE!)

Sarah og Kenney sad ved min side mens jeg lå og jamrede mig gennem mine veer... planen var at jeg skulle udvide mig minimum 1 cm. i timen - og det skete bare IKKE!
Kl. ? (kan ikke huske tiden) tog Sarah hjem.. og derefter tog veerne til og de gjorde bare HERRE nas!!! Jeg sugede for vildt i den lattergas og på et tidspunkt skruede de op for lattergassen, for ja, det synes de da lige så godt de ku... Efter 1 ordentligt sug blev jeg bare mega skæv og sagde "den skruer i lige ned for igen, den er allllt for stor" mente selvfølgelig for høj....
Nå, men kl. 3.30 blev smerterne alt alt for slemme og jeg ville bare ikke åbe mig det jeg skulle.. så de tændte op for det varme vand og fik fyldt badekaret så jeg kunne komme derned.
DET HJALP SÅ MEGET!!! Det lindrede så meget at komme ned i det varme vand.. efter at ha' ligget der i ca. en halv time skreg jeg bare "JEG SKAL SKIDE" så ville de have mig op af vandet men kiggede så på mig og sagde "Tror du ikke bare du skal blive liggende det går hurtigt det her" - Den var jeg med på og jeg siger jer: Jeg tror ALDRIG jeg har råbt så meget i hele mit liv! Jeg skrev bare: Mit røvhul vender vrangen udad - jeg eksploderer!

Da Belinda så på et tidspunkt siger: "Hold op hun har meget hår" Blødede jeg helt op og fik mega uovervindelige kræfter og pressede helt sindssygt... HOLD OP DET GJORDE AV! Men vupti - kl. 04.33 lå hun i Kenneys arme... jeg skulle hurtigt op af vandet og ind i sengen for at føde moderkagen... det var jo ingenting - tværtimod var det en hel lettelse.
Så skulle jeg så syes med 4 sting... eller var det mon 5... skidte pyt.. jeg kunne ikke mærke en disse i hvertfald - men var ved at tude da hun viste mig at hun skulle ha en finger op i min rumpe - AD!

Nå, men det var en rigtig rigtig hård fødsel synes jeg.. men vi har fået en vidunderlig lille datter ud af det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar