fredag den 3. september 2010

Livet som hjemmegående husmor.. snart med lille babymus

Ja.. jeg er jo lige gået ind i 4. uge af min barsel.. Gider allerede ikke mere.. Synes virkelig det er træls at være hjemmegående alene..
dagene er meget ens: Står op med Manja, hun spiser morgenmad og ser tegnefilm en times tid mens jeg går i bad osv.. så kommer hun i tøjet.. bliver afleveret kl. ca. 9.. så går jeg hjem.. går igang med de små ting der er at ordne - fx. idag hvor der er en tøjvask og støvsugning (fordi manja synes hun skulle tømme sand ud af sine sokker - JA sokker - igår....) Nu kommer Kamilla så heldigvis her kl. 10 og underholder mig og vi skal ha lidt let frokost - en kyllingesalat...


Men der udover så keder jeg mig RØVEN UD AF BUKSERNE rent ud sagt! MEN, det kommer 100 % til at hjælpe når lillepigen kommer til verdenen... For så kan jeg hygge med hende, gå i mødregruppe, gå til træning om formiddagen osv... så går dagen med det og så kan jeg handle og gøre klar til aftensmad så vi bare kan hygge lidt i gården med Manja når hun er blevet hentet fra børnehaven.

Det hele er bare så tæt på nu og jeg kan mærke at jeg begynder at blive lidt små nervøs.. både fordi jeg ikke gider være gravid mere - men er sgu også nervøs for alt det fillihøj med fødsel, efter fødslen, reaktioner osv.. Men nu må vi se.. det bliver i hvert fald meget spændende at blive en familie på 4.. og med mit overskud, nu når jeg selv skal sige det, så tror jeg ikke det bliver særlig hårdt.. Har i hvert fald en positiv synsvinkel til det...

Nå har i hvert fald store planer for mig selv når min krop lige er kommet sig og jeg har fået lært vores lille pige at kende : TRÆNING SAMT KOSTOMLÆGNING!
LIge som sidst vil jeg gøre en stor stor indsats for at komme ned i min normale størrelse + at smide 4 kilo mere end jeg vejede da jeg blev gravid... har heldigvis kun taget 14 kilo på og vægten har stået stille de sidste 3 uger så det er skønt. de første 10 kilo ryger sikkert med det samme: hende, vand, blod, moderkage osv.. men så mangler der stadig 4 kilo + de sidste 4 jeg gerne vil smide... så den hedder spinning 1-2 gange om ugen om aftenen efter maden... og så selvstændig træning 2-3 gange om ugen om formiddagen med lillepigen i liften - det vil så være løbebånd, cross maskiner, step maskine og lidt vægte.. Håber så at Nana en gang imellem vil holde øje med begge piger heroppe bare 1 time så Kenney kan hjælpe mig med styrketræningen.
Og hvad mad angår så er det nul slik chips og sodavand..men det er heldigvis nemt herhjemme.. kenney spiser det nemlig ikke :) Så må frugt erstatte det søde.. vi spiser heldigvis altid forholdsvis sundt til aften så det blir intet problem....
Glæder mig - så til sommer staser jeg på at være en 50 kilos smuk havfrue hahahahahahaha ....
Men glæder mig i hvert fald.. og er enormt motiveret til det - Kenney er også super god til at motivere!

Nu er kl 15.20.. Kenney er lige kørt til træning.. Vi hentede Manja sammen hvilket hun blev SUPER glad for - Kenney er ik så tit med derovre fordi han har det her hjernedøde træningsprogram.. og jeg vil hellere ha' at han gør det om eftermiddagen inden maden så vi har aftenen sammen...

Det var kanon hyggeligt med Kamilla - og vi spiste en lækker kyllingesalat til frokost.
Når Kenney kommer tilbage her ved halv 5 tiden skal jeg lige i Fakta og købe det sidste til imorgen når pigerne kommer.. Glæder mig det bliver rigtig hyggeligt!

Min lille prinsesse har lige hevet hele sin lilla "spand/kurv" med bamser ind i stuen og sidder og leger børnehave hehe .. så er hun aktiveret. Spurgte om hun ikke ville med i Fakta - men NIKS.. Dét gad hun i hvert fald ikke.. og gider ikke tage hende med derover hvis hun ik gider for så bliver turen bestemt ikke sjov! Derfor venter jeg til Kenney kommer.

Vi har lige talt om at tage i Tivoli på søndag når han kommer fra fodbold.. Han skal ud og spille kamp kl 10.30 søndag.. og så ville vi smøre madpakker hjemmefra og tage med derind og så rundt med Manja, hun hr spurgt i en måned om vi ikke skulle i Tivoli snart :) Så nu gør vi det søndag.. En lille hyggelig familietur hvor al fokus er på hende.. det vare jo ikke længe før der er 2 der skal dele opmærksomheden.

Det bliver nok også det største twist i forbindelse med at Elissa kommer til.. opmærksomheden som manja jo nu ikke bliver ene om at få... MEN hun SKAL lære det og skal ikke overdynges med alt muligt hver gang der kommer gæster fordi de synes det er synd.. i starten må hun selvfølgelig gerne få en " tillykke du er storesøster nu" gave.. men derudover skal hun lære at de er 2.. og at det bliver de ved med at være.
Hun skal ikke passes hele tiden osv... måske lige hentes et par timer hvis der er nogen der vil det hvor hun lige kommer ud og leger osv.. måske der ikke er den vilde tid til dét lige i straten - men hun skal ikke sove en masse ude.. ikke før d. 16. oktober hvor vi skal til 50 års fødselsdag.. der skal skønne Sarahsmus passe hende.. Hvis Elissa ikke bliver ammet skal de passe begge 2... men så er det nok nemmest at det bliver herhjemme :) (Nå, det var jo så et helt andet emne hehe)

Vi glæder os i hvert fald alle 3 rigtig rigtig meget til Elissapigen kommer!
Det bliver virkelig virkelig skønt.. glæden og følelsen er SÅ svær at beskrive.. men det bliver da bare så SKØNT! Man tænker selvfølgelig en masse tanker.. blandt andet gruer tanken mig om jeg kan elske Elissa lige så højt som jeg elsker Manja - men selvfølgelig kan jeg da dét.. ikk'?!

Nå, men synes lige i skal have en lille opdatering omkring graviditeten:

jeg er i uge 38:

Din baby er færdigudviklet.

I adskillige uger har din babys udvikling handlet mere om at forbedre sine organers funktioner end om organernes opbygning. Din babys hjerne og nervesystem fungerer nu bedre dag for dag, men denne udvikling fortsætter gennem hele barndommen og en stor del af teenageårene. Din baby betragtes nu som færdigudviklet. Men hvornår er det tid? Dit barn bestemmer selv, hvornår det er tid til at blive født. Forskning viser, at den tid, vi tilbringer i livmoderen, er genetisk bestemt. Din baby har arvet disse gener fra dig og fra sin far. Der er ikke meget andet at gøre end at vente.

Mor:

Svært at sove. JA!!!! Prøv lige at spørg om jeg vågner 100 gange i løbet af natten og skal tisse!!!

Når babyens hoved har stillet sig på plads, bliver det ofte nemmere at trække vejret, men der er mere vægt på den nederste del af din mave. Du kan opleve en snurrende fornemmelse, når hovedet trykker ned mod bækkenbunden. Det er virkelig svært at finde behagelige stillinger at sove i (I KNOW!). Prøv at undgå at blive alt for irriteret, når folk spørger, om du er gået over tiden, fordi du er så stor ("Tak, nu har jeg det meget bedre!"), eller hvorfor du ikke har født endnu ("Hvor skulle jeg vide det fra?"). Forsøg at ignorere det. Find på noget at lave hver dag, hvis du orker det – gå i biografen, får ordnet fødder, gå til frisøren og bliv klippet, gå en tur, spis middag med dine venner, nyd dine sidste dages stilhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar