onsdag den 22. september 2010

Opdatering fra mit jordemoderbesøg igår...

Ja- desværre synes Anne ikke at hun skulle vise mig nogen som helst form for magiske fingre... ØV ØV.. men en lille trøst for mig var at vi havde været 7 til samtale igår og vi var alle sat til d. 20. alle som 2. gangs gravide.. ingen af os havde født endnu og alle 7 havde født mellem 1 og 3 uger før tid med første barn.. det trøstede da lidt.

Hun lyttede til hjertet hvilket var lettende - for havde ikke mærket hende så meget igår, men hjertet galoperede derudad.. :) og det er jo normalt nok ikke at mærke dem lige så meget til slut.
Hun skønnede hende til at veje 34-3500 gram og jeg udbrød med det sammen: "JEG FÅR JO EN KÆÆÆMPE BABY" så grinte hun og sagde at det jo var gennemsnitsvægten - hehe men jeg har jo Manjas fødselsvægt i hovedet, 3090 gram.. men hun blev jo også født 2 uger før.

Nå, men hun fortalte om fordelene ved at jeg endnu ikke har født - blandt andet at hun jo er dét mere udviklet hvilket blandt andet gør amning og søvnrytmer nemmere...
Jeg fortalte hende om at jeg hele sidste uge havde haft det SÅ skidt og at det hele føltes som om at være gået igang i fredags - så sagde hun at det kunne det også sagtens ha' været - men så har min krop muligvis ikke haft energi nok til at skulle gennemføre en fødsel og er så gået i sig selv igen - ja øv øv siger jeg bare!!

Hun kom så med et råd: Akupunktur. Hun har en klinik på Amager...
HUn har gode erfaringer med det - MEN jeg synes bare ikke jeg gider bruge penge på at skulle få min datter til verdenen. Fik så en tid på Riget til d. 29. hvis jeg ikke skulle ha' født der ( en håber da lige i allesammen krydser fingre for mig) der laver de så en indvendig undersøgelse og lave det "MAGISKE" som i langt de fleste tilfælde sætter fødslen igang efter 1 døgn....

Nå, men jeg er efterhånden villig til at prøve ALT... :)

Har fået råd som anans og Amerikansk Olie.. vil forsøge mig med begge dele idag :)

Nå, men udover at være lidt ærgerlig over at jeg ikke kunne få hjælp igår - så hyggede vi herhjemme..
Mig og Manja lavede lagkage.. det var rigtig hyggeligt at have Manja med til det.
Hun var sikker på hun, jeg eller Kenney havde fødselsdag fordi vi lavede lagkage - men måtte forklare hende at mor altså bare havde lyst til lagkage :)


Idag skal vi til Lars' 50 års fødselsdag - så jeg henter Kenney inde i byen kl. 15 hvor han arbejder pt. fordi hans cykel punkterede på vej på job imorges - så vi følges hjem :) jeg har også godt af en gå tur :) og så henter vi prinsessen og tager afsted :)







2 kommentarer:

  1. Åhh stakkel - husk på hun meget snart er hos jer! og har lagkagen slået slushice af banen?? MUMS siger jeg bare!

    SvarSlet
  2. love to pull off her knickers and say hello to her nice bald kitty

    SvarSlet