mandag den 2. august 2010

En skøn skøn weekend...

Fredag stod den på hjemmelig hygge...
Vi hentede begge 2 Manja kl 15.30 - og da vi kom stod hun bare midt på gulvet inde på stuen og ja, bare stod, helt forstenet.. Men så så hun os og så blev der travlt med at vise hvad hun ihvert fald kunne finde ud af inde i Tumleren (som er deres hoppe/lege/pude rum) - efter dét gik turen så hjemad - vi skulle hjem og lave lidt go' mad. For én gangs skyld havde vi handlet ind til en steg,. det spiser vi ellers aldrig for jeg er ikke den store "rødt køds spiser"!
Lørdag mødtes mig og Manja med Tante Sarah kl. 10 - vi skulle hente aftenens biografbilletter og lige hjælpe med at handle ind til "fødselsdagsbrunch" - vi vadede HELE vejen ned til Empire Bio som så havde LUKKET! surt.. men OK, hva pokker havde vi regnet med.. kl. var lidt over 10..
Nå, så tog vi hen og blandede slik i en "araber-biks" da det jo meget bedre kan betale sig - Større udvalg til billigere penge! Tror jeg blandede et halvt kilo for ca. 40 kr (og ja, hvorfor så meget slik - spørg mig ikke det blev heller ikke spist det ligger derhjemme)
Nå, så skulle vi derefter i fakta og handle til den helt store guldmedalje og Manja blev Sarahs "hjælpeshopper" - Mægtig hyggelig handletur! Manja sad nede i vognen og tog imod alt hvad Tante Sarah skulle ahve og sagde pænt "mange tak" hver eneste gang og lagde det meget pænt ned i vognen (som hun dårligt selv kunne sidde i til sidst) :)

Nå, da vi kom hjem fik jeg bikset en pastasovs sammen til vores NO. 1 NANNY - moster Nana (hun ville bare lave spaghettig med kødsovs) som skulle passe vores øjesten. Hun står fandme ALTID klar til at passe Manja! Og ringer endda selv om spørger om hun ikke skal tage hende nogle timer eller om vi har brug for en fri afteninden Elissa kommer til verden - Hun siger "der behøver ikke være en anledning til at se sin yndlings Niece"!
Nå, men moster Nana kom kl. 16.30, så til Kenney over til Peter mens Sarah og jeg cyklede ned efter de satans billetter :)
Så mødtes vi med drengene og gik ned til Scapetta som er gurmetmad til hverdagspriser - vi fik 5 retter for ca. 325 kr.

1. ret: Bønnesalat med noget pølse af en art SUPER GODT!
2. ret: Jomfruhummer suppe som jeg kun lige dyppede lidt brød i så fik Kenney resten - mig og skalddyr er no go.. i hvert fald for mine smagsløg!
3. ret: Lækker lækker Trøffel risotto! Kan beskrives med 1 ord = MUMS!
4. ret: Oksemørbrad med noget gulerodspuré og rødvinssovs.. MUMS. Jeg spiser jo så ikke SÅ meget rådt kød så Kenney fik resten.
5. ret: GENIAL jordbærtærte!
Og så var der rigtig rigtig lækket brød!
Det blev ca 1600 kroner for os 4... og det var inkl. 2 kande vand med gratis refil, 2 øl og 2 glas vin til drengene og et glas dessert vin til Sarah.. så det var ok - og KLART et sted vi vil besøge igen!

Så gik vi i biffen og så Knight And Day.. Sjov og god underholdende film! Men er sgu efterhånden blevet for stor til at sidde stille så længe - det tror jeg Sarah kunne mærke FNIS jeg rykkede mig rundt hele tiden, fik det varmt og måtte tage blusen af osv.. puuuha.. Hehe..
Men SUPER hyggelig aften!
Da vi kom hjem til døren ved 23 tiden sendte jeg Kenney over til en 30 års fødselsdag hos en gammel ven så det passede mig fint var træt!
Så talte jeg lidt med Nana inden hun smuttede hjemad.

Igår var vi til fødselsdag hos min GOESTE! (Sarah) Hun diskede op med lækker brunch med pølsehorn, kanelsnegle, boller, diverse pålæg, frugtsalat med råcreme og lækker chokoladekage!
Det var en mægtig hyggelig dag.. og alle de skønne piger var der - Pernille med hendes noget så bedorende William, Helene, EA, Alette og Louise med hendes lille nye nuserpuser Elias.. De er jo ikke til at stå for sådan nogle størrelser! Det var rigtig hyggeligt! Manja faldt omkuld på sofaen kl 15.30 ca og så sad vi og kiggede billeder indtil jeg vækkede min prinsesse kl 16.30 vi måtte hellere komme hjem hun skulle ikke sove emre så ville hun ikke kunne sove senere..
Vi nåede lige hjem så fik hun lidt at drikke og en bid mad så faldt hun "død" om igen og vågenede først imorges...
Vi lagde os bare ind i sengen og lå og snakkede indtil jeg faldt i søvn på Kenneys mave omkring kl 23.. (efter lang tids brokken over mit venstre ben som bare er så dumt det kramper og det føles bare som om en muskel har sat sig fast :(

Denne uge står desuden på: mine 5 sidste arbejdsdage WUHUUU! Imorgen skal vi til fødselsdag hos Sarahmusen for at fejre hendes 24 år:), lørdag skal vi til Olde Ritas fødselsdag ude i kolonihaven og søndag skal jeg være sammen med Pernille og hvis vi er heldige, og så Sarah :) Hva vi finder på vides ikke helt endnu.. en ting er sikekrt! Jeg er barnefri :)

Opdate på lillepigens udvikling i maven:

Uge 34:

Din baby er nu fuldt udviklet.
Dens krop har de rigtige proportioner. Han eller hun er blevet stærkere, og du kan mærke bevægelserne endnu tydeligere end før. Huden er let pigmenteret. Pupilerne er nu veludviklede og kan udvide sig og opfatte lys, så han eller hun kan altså se forskel på nat og dag. Nogle mener sågar, at babyens øjne kan fokusere. Din baby kan genkende din og din partners stemme.

vejer cirka 2,2 kilo. Længde ca. 45 centimeter.

2 kommentarer:

  1. Virkelig god ide med at sætte uger på Elissas udvikling!!! :)
    SÅ får vi andre også lig en opfrisker :)
    Og ja sådan en skøn søndag - elsker vi ses igen ! I piger er guld værd!!

    SvarSlet
  2. Jeg synes også, at hele dette indlæg er fantastisk! Og ja - fantastisk weekend, hvor jeg både så min goeste lørdag OG søndag. Og Pernille - kan kun være enig. Er så dejligt :)

    SvarSlet