tirsdag den 17. august 2010

En kedelig grå tirsdag...

Fik aldrig skrevet videre igår..

havde en go' dag med Gitte - vi hyggede, spiste boller og tjekkede børnemøbler ud på nettet...
Idag kommer min søster til boller kl.10 og så skal jeg til jordemoder kl. 13-- Nana tager med vil give hende oplevelsen af at hører hjertelyd :)
Så har vores lille mor fødselsdag idag - 48 år.. så satser på at vi skal ud til graven og sætte en fødselsdagsblomst, men nu må vi lige se om vejret holder.

Igår var vi i kælderen og tømme det 3. af vores kælderrum.. hvor Kenneys "survivortaske" stod - hans dyre overlevelsestaske med ALT der hedder tøj til turen... vi tog det hele med op, vaskede alt tøjet og spulede hans taske til den helt store guldmedalje som pt. hænger til tørre ude på badeværelset - og der stinker af LORT i kælderen - bogstavelig talt det er virkelig virkelig ulækkert!!

Min plan idag ud over alt det andet jeg skal: Være sammen med min søs, til jordemoder og ned og handle ind til fiskedunser - har jeg også tænkt mig at prøvebage den kage jeg gerne vil have til dåben - en lagkage med sarah bernards creme, jordbærcreme og så overtrukket med lyserød marcipan og så evt. hendes navn på.. nu må vi se om jeg når det idag :)

Go dag allesamen , min lille datter skal i tøjet, mor skal i bad og så går turen i børnhave...

Opdate:

Ja Manja og mor her bevægede os ud i det forfærdelige vejr - Manja op på mors cykel og mor gik der og ligende en forvokset et eller andet med Kenneys regnstøj - for kan jo ikke passe andet... store bukser og stor regnfrakke.. Manja blev afleveret og en af pædagogerne udbrød: Gud, har du født? Niks, det er bare det her forvoksede tøj der skjuler maven HAHA...

Jeg cyklede efterfølgende i superbest og handlede lidt ind.. skulle have noget frugt og grønt, laksefiskefars, mælk, mel, gær, honning, noget pålæg... ja.. det var det - og så købte jeg 3 x 1 L Nestea for 20 kr! Billigt eller hvad!

Har lige SMS'et lidt med Nillemusen som har en masse ting jeg gerne må låne :) Brystpumpe, lagner, huer og andre småting.. dejligt eller hvad..

Nu er der heller ikke mange dage til Elissa kommer.. er i uge 36 og kalenderen for den uge siger:


Præcis som en nyfødt.

I denne uge er din baby vokset så meget, at den næsten fylder den før så rynkede hud helt ud – nu er den glat og fin, fordi fedtet under huden er færdigudviklet. Ansigtet er en smule rundere, og hovedets diameter er 90 mm.

Din baby kan godt få hikke af og til (Kommentar fra mig: JA TAK!) – det får den af at øve sig i at trække vejret, dens forberedelse til livet uden for livmoderen.

På dette tidspunkt kan din baby gøre alt, hvad en nyfødt kan.

Han eller hun har flyttet sig længere ned i bækkenet. De fleste børn ligger med hovedet nedad – kun nogle få ligger med numsen først. Hvis den gør det, er det tid til at forsøge at vende babyen om.


Og om mor her:

un én måned tilbage!

Din livmoder befinder sig sikkert under dine ribben.

Omkring 32.-34. uge vil din jordemoder mærke på din mave for at afgøre, hvordan babyen ligger inden i dig (juhu idag skal jeg til jordemoder ). Det kan have ændret sig mange gange under graviditeten. I 34.-36. uge placerer babyen sig som regel i den rette position og bliver der.

Har du bemærket, om din bule har flyttet sig lidt længere ned? Faldet? Du vil måske synes, at det er nemmere at trække vejret. (overhovedet ikke - har SÅ svært ved at få luft!)

Selvom det er nemmere at trække vejret, er det ikke usædvanligt, at man på det her tidspunkt er mere følsom. Du sover nok ikke ret meget, har ondt i ryggen, føler dig kæmpestor, bliver forpustet efter den mindste anstrengelse og sveder mere end normalt.( Kan hertil kun sige ja, ja, ja og ja) Det er alt sammen normalt, selvom det næppe er nogen trøst. Så lad os tale om noget meget sjovere – hvordan ved man, hvornår det er gået i gang?

Du har måske allerede oplevet sammentrækningerne, de såkaldte plukkeveer eller ? De rigtige veer er mere regelmæssige og bliver gradvist kraftigere og kraftigere. De rigtige veer kan ikke hviles væk – de forsvinder ikke.Men der er pauser imellem hver ve! Et af de første tegn er, at du eventuelt udstøder slimproppen, den masse af geleagtigt slim, der har dækket din livmoderhals de seneste ni måneder. Det kan stadig vare et stykke tid, før du føder, men det er et tegn. Men det er slet ikke alle gravide har denne slimprop!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar