torsdag den 12. august 2010

Debatter er der nok at tage fat i....

Godmorgen allesammen..

Sad og så Godmorgen Danmark her til morgen (sjovt nok).. og der var debat om børn hvorvidt man tager dem med på Café, ammer offentligt osv osv...
Og selvom jeg er mor så synes jeg sgu det er irriterende hvis jeg er på restaurant eller en fancy café at der så sidder en unge og skriger i baggrunden (SÅ giv dog ungen en sut) .. Jeg har aldrig selv gjort det med Manja.. er jeg i et center er jeg sgu ligeglad - for det er børnområder vil jeg mene... men hvis jeg sidder på en restaurant med Kenney, og vi har fået passet Manja synes jeg sgu det er skide irriterende at vores samtale skal overdøves af en skrigeballon.. Hverken forældre eller barn får da noget som helst ud af det restaurantbesøg.. men det er jo bare min mening!

Generelt vil jeg mene at man jo er 2 forældre - så som mor behøver man altså ikke ALTID at hive barnet med.. skal man sidde med veninderne og hyggesnakke kan det godt blive svært hvis allesammen hiver ungerne med.. undtagelsesvis dem der selvfølgelig ammer :)
Andre gange er det jo enormt hyggeligt at børnene er med.. Og der er også forskel på børn.. nogen er jo super nemme, (mener jeg selv at manja er) og andre larmer, ødelægger ting og er bare helt umulige at få gennemført en samtale når de er i nærheden..

Så blev der bragt amning på banen.. hvorvidt det er OK at amme på en café eller restaurant.. jeg synes sgu det er ucharmerende at der sidder en og ammer på den café hvor jeg sidder og spiser min clubsandwich... Ja man kan dække sig til og gør man det synes jeg for så vidt at det er OK men ville aldrig selv gøre det - jeg ville om ikke andet gå ud af caféen .. de fleste steder har de lavet toiletterne så ledes at der er pusletoilet så må man finde en løsning..
Jeg kommer heller aldrig til at sidde med min familie og lige rulle brystet ud ved bordet .. der er ALTID et ekstra rum.. så vil jeg gå derind.. det samme gælder når jeg sidder med mine veninder.. sidder vi kun 2-3-4 stykker vil jeg blive siddenede ved bordet, men jeg vil dække mig fuldstændig til.. Det er ikke charmerende på nogen som helst måde at de skal se på mit bryst mens jeg giver Elissa mad!

Et andet dilemma jeg er endt i , er Elissas barnedåb... Der er 46 på gæstelisten og det er mere end rigeligt.. Jeg vil jo gerne have hele min venindegruppe med og det betyder altså at deres kærester ikke bliver inviteret udover 2 par som vi ser som par sammen mig og kenney.. derudover er vi altså nød til at begrænse det.. Jeg er heller ikke HELT vild for at de allesammen hiver deres børn med for dagen skal ikke gå op i hat og briller fordi der skal siges "nej, det må du ikke" "lad nu være med dét" osv osv.... så det vil jeg også frabede.. så må man jo lade være med at komme hvis man har et problem med det!!

det er sgu besværligt at være mig.. men sådan blir det altså så kan man mene hvad man vil!

Nå, vil komme videre med mit tøj der skal lægges sammen og det nyvaskede tøj der skal hænges til tørre. - senere skal jeg mødes med Sarahmus :)

Ha' en god dag allesammen..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar