torsdag den 16. januar 2014

At være sund i løbet af en arbejdsdag

Udover det der med kosten kan man jo også spille lidt mere ind i en sund hverdag - i sær på jobbet.

Idag startede jeg fx med at stå op ved mit skrivebord og ikke sidde ned på min stol fra 8-11.30... Derudover arbejder jeg på 4. Sal så trapperne bliver også flittigt brugt.

Man forbrænder fx 108 kcal/ i timen ved at stå op fremfor at sidde ned som er på nogle af 90 kcal.
Så i løbet af formiddagen,på en dag hvor jeg har hvile dag fra træningen, har jeg forbrændt 383 kcal.

Når trappen bliver brugt er det enten "hurtig" løb op eller nærmest spring ned .. Det er en super sjov måde at gøre det på!
I



Derudover er frokosten - eller generelt det man indtager, en vigtig factor

Idag: pebermakrel, rugbrød og grønt



Kan virkelig godt mærke at det hjælper meget at skat hjælper til.. Igår blev jeg fx ved med at side at jeg havde lyst til lakridser meeen han gir sig ikke - og støtter op om at jeg virkelig prøver denne gang.

Denne gang er jeg også virkelig motiveret!!


1 kommentar:

  1. Skide go reminder til os alle om liiige at rejse os lidt mere op - de små ting gør en forskel :D

    Dejligt hverdagstip og lækker tallerken du der fremviser :P

    SvarSlet