lørdag den 23. november 2013

Julefrokost - opskrift

På lørdag får vi en blandet landhandel til frokost.. Og tror det blir super hyggeligt selvom nogle vigtige veninder ikke kan komme :-(

Nå, men kenney og jeg står for ribbensteg med tilbehør og leverpostej med bacon SÅ der skal kredses!

Jeg laver hjemmelavede syltede agurker, hjemmelavet rødkål og hjemmelavet leverpostej.
Onsdag laver jeg rødkålen så den kan nå at få den rette konsistent,

Idag har jeg lavet agurkesalat:
1 øko agurk
2 dl lagereddike
1 dl vand
5 spsk sukker
1 tsk salt
Og en masse peberkorn




Kog lagen op og lad køle 5 minutter


Skær agurken i tynde skiver


I et sylteglas - her et syltetøjsglas som jeg skoldede 3 gange


Ned med agurkerne og over med lagen. På med låget med det samme og på køl når glasset er koldt.




Fredag laver jeg leverpostej - har handlet ind til det idag:
500 g svine lever
200 g spæk
Løg
Allehånde (har jeg)
Nelliker (har jeg) og en masse andre lækre ting.





Vi bliver 12 til maden og det bliver jo et bord af herligheder..

2-3 slags sild og godt rugbrød
Dybstegte fiskefileter med hjemmerørt remo
Kartofler med rå og ristede løg
Æg med rejer og Mayo
Ribbensteg
Frikadeller
Laks med rævesovs
Leverpostej med bacon og smørstegte champignon

Muuums glæder mig allerede


- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar