mandag den 18. november 2013

At få motionen ind i en travl hverdag.

Facts er at man ikke behøver spæne rundt i løbeskoene for at få gang i forbrændingen og jeg har i den forbindelse forelsket mig i Powerwalking. Sidste uge powerwalkede jeg 3 gange hjem fra arbejde (altså 18 km) og denne uge står på:

I dag powerwalkede jeg på arbejde og tager også turen hjem igen (12 km) og så går jeg hjem torsdag og fredag også.. Så det bliver omkring 24 km. denne uge.

Det jeg synes er dejligt ved powerwalk er at man for det første får rørt sig på en dejlig og ikke overbelastende måde OG at man får renset tankerne samt en masse frisk luft. Jeg NYDER det og ser det lidt som mit lille fristed :-) Og det er en super god måde for mig i en travl hverdag, at få træningen ind. Så kombinere jeg det med lidt styrketræning og 1-2 løbeture om ugen..

 

Her er så lidt facts om hvorfor powerwalking er godt:

 

- Man styrker sine knogler

- Man kan forbrænde lige så meget ved at powerwalke som at gå og som ekstra plus er det mere skånsomt for dine led

- Man forbedrer sin kondition, sit hjerte og lunger samt øger fedtforbrændingen

-  Man træner flere muskelgrupper ad gangen fx. mave, ryg, lår og baller men også armene alt efter hvor meget du vælger at have dem med (hvor meget du svinger dem)

- 1 times powerwalk gør at du forbrænder mellem 400 og 650 kcal.
 
- man powerwalker i en fart der hedder 7-10 km/t.
 
 


 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar