torsdag den 21. november 2013

Hjemmekværnet smør på en torsdag

Var med mindste-musen i Fakta for at småhandle.. Jeg går jo, som mange ved, op i at man ikke smider mad ud. Derfor endte jeg også med at købe 2 liter øko mælk og en 1/2 liter øko fløde begge markeret med 1/2 pris

Grunden til at jeg tog fløden var at vi skulle bruge smør.. Men jeg kom
I tanke om udsendelsen fra igår med Mette Blomsterberg som Kværnede smør så det ville jeg da prøve!

Nu er jeg jo den HELDIGE ejer af en lækker smækker Køkkenmaskine foræret af ham den lækre og den er PERFEKT til at lave smør!

Det jo super nemt.. 1/2 liter fløde og 1 tsk salt kværnes kværnes og kværnes
- indtil det ser virkelig mærkeligt og lidt halvødelagt ud.






Så presses vallen ud af






Og så formes det og rulles i bagepapir og på køl - glæder mig til at smage det til en hjemmebagt bolle i morgen










Ingen kommentarer:

Send en kommentar