lørdag den 30. oktober 2010

Hvorfor føler nogen at de ejer det hele?

Igår var jeg ude og gå om formiddagen - kl. 10.. Først var jeg i tøj & sko og købe et skisæt til Manja samt Goretex vintersko til hende (som jeg desuden fik til en formidabel pris á 300 kr TILSAMMEN der var 25 % i hele butikken og fik yderligere 25% i rabat..) Nå, men nede i Tøj & sko synes alle åbenbart at de ejede alle gangene kunne hverken komme frem eller tilbage pisse belastende! Så da jeg gik i Stefansgade på vej mod Louise kom der først en eller anden smartass af en fyr der havde OVERDREVET meget attitude og bare overhovedet ikke gad rykke sig for mig, som jo havde sværrest ved det pga. barnevogn.. Så efter at have kæmpet mig forbi ham kom der så 2 BIATCHES (og ja det var de altså - i ved de der rockeragtige piger med alt alt for stramme bukser, bamsesko og Canadian Groose (staves) jakke rødt hår og super meget attitude og ville på ingen både rykke sig - så jeg kunne stå fastklemt mellem 2 skilte indtil de ligesom havde snøvlet sig forbi, for ja de havde åbenbart hele dagen.
Nå, men jeg fik endelig kæmpet mig over til Louise - det var super hyggeligt og hun havde lavet de LÆKRESTE bruchettaer med tomat og gedeost - DELIKAT!! Abede også efter om aftenen da Sarah og Peter skulle komme til mad - det endte så med at mig og Sarah spiste og de så spiste da de kom fra Jeanette - det tog lige 2 timer længere end beregnet nemlig. Så mig og Sarah drak 2 flasker ASTI da Manja var lagt og så spiste vi andepatter med kartofler og sovs og så de her lækre lækre bruchettaer -MUMS. Laver jeg så meget til dåben!!!

Puuuha ja dåben - det er lige om lidt - kan slet ikke MAGTE det lige nu ! Nogle dage tænker jeg at det havde været rart hvis man havde holdt Manjas dåb stille og roligt herhjemme emd de nærmeste til boller og kage eller noget :-) for så kunne vi også gøre det med Elissa- MEN det bliver jo rigtig hyggeligt når vi først er igang med at spise... :-) Kirken er bare så keeedeeelig!

Men meget er handlet så det sidste bliver købt mandag og torsdag :-)

Mandag skal jeg endelig ind forbi arbejdet - glæder mig faktisk... og så skal jeg jo være med til julefrokost d. 3. december GLÆDER MIG og skal SÅ meget videre i byen med nogle af tøserne fra jobbet og hvem der nu ellers får lyst til at mænge sig.

Idag står den på afslapning - elissa sover og manja leger - vi skal ned i gården når Elissa vågner og lige har fået mad - Manja skal ned og bruge noget energi :-) Imorgen skal hun hjem til Hilda, så der skal mig og Kenney lige en tur i Centret, har et par sko jeg skal have lavet hæl på - og de gør det jo på en times tid - og så lige i Føtex og købe velurduge og vildsvinepølse og rødvinseddike :-) så er de sidste indkøb nemlig bare i Fakta og kvickly (ting til dåben)

MENUEN er også endelig fastlagt til dåben - buffet kommer til at bestå af:

Hapsere: Cockatilpølser med bacon om, melon med lufttørret skinke om, pumpernikkel med vildsvinepølse, små oksedeller med feta persille og krydderier, bruchettaer med tomat og gedeost, lakseroulade, laksemousse på mini toast.

2 slags salat: en multi en med alt muligt i og en broccolisalat

2 slags kold kød - svinemørbrad og noget rødt samt kartoffelsalat

et fad med forskellige lækre ting som oliven, gulerødsstænger, forskellige nødder, 3 slags ost, ostekiks m.m

Desserten bliver: 1 rund chokoladebrownie med nødder dekoreret med hvid chokolade, 1 lagkage med alm. creme og alm. flødeskum på samt hvidt marcipan låg og bær og en lagkage med chokolade mousse og flødeskum blandet med hindbær dekoreret med rød marcipan og bær - og så noget frugt og tørred figner samt lidt guf kaffe og the :-)

God weekend og uge til jer allesammen får nok først skrevet efter dåben - nu må vi se :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar