søndag den 17. oktober 2010

En skøn weekend allerede slut -ØV!

Ja, så er weekenden allerede slut ... Øv øv.. vi har haft en rigtig dejlig weekend..

Fredag var Kenney hjemme - han var syg :-( PIV PIV (Mænd er bare SÅ pivet når de er syge!) Nå, men han havde fået forkølelsessår i hele kajen, og det er virkelig slemt når han får det - det går både i øjnene og ja, resten af kroppen. jeg gik så en tur på apoteket og hentede Compeed som bare hjalp lige så snart det kom på. Så han var heldigvis klar til igår, lørdag, hvor vi skulle til 50 års fødselsdagsfest hos Lone og Lars - og vi var BØRNEFRI! SKØNNE tante Sarah og onkel Peter kom herhjem og passede pigerne (hvor lyder det bare dejligt at sige PIGERNE!) må endnu en gang sige TUSIND TUSIND TAK til dem!!! Det var SÅ dejligt at de gad se efter dem herhjemme.. Vi hyggede os rigtig meget til fødselsdagen - vi var 33 gæster. Da vi kom var der velkomstdrinks - og spørg lige om Nina-om-ikke-har-fået-en-skid-at-drikke-siden-nytårsaften skulle have Nivasco vin- JO TJAK! det drak jeg hele aftenen, sammen med vand selvfølgelig :-) Nå, og udover velkomstdrikken var der også nogle super lækre pindemadder olivenkiks med noget pamaskinke fyldt med cremecheese (som jeg satser på at nå at få opskriften på til på søndag når jeg skal holde fødselsdag) MUMS al a MUMS! Dem hamstrede mig og Kenney en masse af haha..
Af mad var der 4 retter: Kokosmarinerede kæmperejer - og special for moi Laksemousse som smagte SKØØØNT! Ret sødt af lone at sørge for noget andet til mig nu når jeg ikke kan li rejer. Så var der græskarsuppe med brød efterfulgt af oksetyndsteg med pommes Anna lavet af alm. + søde kartofler samt en grønlangkål salat med granatæble og til dessert en lækker lækker italiensk chokoladekage med hjemmelavet vaniljeis til.. MUMS. Det var en kokkeelev der lavede maden, noget af det havde Lone og Lars selv lavet- lækkert, det var det i hvert fald.

Herhjemme havde de hygget sig - Kenney havde lavet lasagne til dem - og Peter og Manja havde været i kiosken og købe is, og der var blevet danset og hygget... ENDNU en gang taaakk!

Idag har vi hygget nede i gården med Manja- cyklet og leget fangeleg..
Nu her kl 17 kommer claus, Gitte og Carmen til middag - vi skal have Oksecoulotte steg som Kenney går ned i gården og griller med grillede cherrytomater til - og jeg laver nogle lækre hvidløgsvendt ovnkartofler og en lækker chokoladetærte til dessert med Cartedor Vanilje is til og melon.

Imorgen kommer Helene til formiddagshygge hvor vi skal ha boller osv. :-) Bliver rigtig hyggeligt!!

Så er jeg begyndt at tænke nytårsaften - ja undskyld mig men det er jo snart... er helt bange for at mig og Kenney ender med at være helt alene -- Vi har pigerne hjemme i år.. en god middag skal vi i hvert fald have i form af noget lækker fiskeret (måske den lækre mousse jeg fik igår) noget oksefilet med noget lækkert tilbehør og en frisk dessert men hvem der har lyst til at have en rolig og hyggelig nytårsaften tja, det er et godt spørgsmål.. :-( Vi får passet pigerne hvert 2. år og det synes jeg faktisk er dejligt - glæder mig til at have en hyggelig aften med vores børn! Købe knaldperler til Manjamus og måske et par raketter som vi kan gå ned og fyre af inden maden.

Nu nærmer dåben sig også.. puuuha, det stresser mig lidt. Regner med at handle de ting der kan holde sig, på fredag.. det kan jeg lige så godt.. der er jo en del der skal handles.

På onsdag tager min mand til Barcelona og skal se fodbold og der kommer pigerne så til middag herhjemme GLÆDER MIG!!

Nå, men håber i andre også har haft en god weekend, og Pernille - Tillykke med tattoveringerNE! Ja for der er mere end én hihi.






2 kommentarer:

  1. Det var i hvert fald så lidt, musling. De var jo som sagt eksemplariske :)

    SvarSlet
  2. ^Taaak nina - fedt at høre i bar hyggede jer i lørdags !!
    Kæmpe kyssser
    vi ses onsdag

    SvarSlet