mandag den 23. december 2013

Juleforberedelse

Min seddel så i morges lang ud men er til eftermiddag er alt klaret






Dagen startede med en tur til lægen som konstaterede en mild betændelse i Elissas hals. Vi skulle sørge for at give hende en masse iskold vand, varm te og væske generelt. Heldigvis er hun ved godt mod, ingen feber eller noget som helst.

Da vi kom hjem kom min far til
Morgenmad og kaffe en times tid.
Så blev der ryddet lidt op, sat en vask over og set tegnefilm med ungerne.

Og SÅ kom "store handle tur" syntes eller ikke vi manglede noget særligt men alligevel stod den på tur i Silvan, Føtex, Tiger og Netto inden vi igen ramte det lille hjem.

Ungerne fik frokost og blev derefter sendt ind for at slappe af i sofaen og jeg fik lavet:

Risengrød til risalamanden - GODT TIP:
Hæld vand i gryden og ud igen - INDEN grødrisene hældes i gryden. Dette danner en hinde og gjorde at jeg for FØRSTE gang undlod at brænde min Risengrød på!

Jeg kogte grøden med en "Tom" vaniljestang for Smags skyld - vaniljekornene gemmes til flødeskummet.













Så blev ænderne renset, krydret ind og udvendigt og fyldt godt op med æbler og svesker inden de blev syet sammen.































Så var det flæskestegens tur som
Fik skåret sværene efter, saltet godt, der blev lagt peberkorn mellem sværene og laurbær







Der er blevet smuttet mandler, lavet Risengrød klar til nisserne på loftet og hørt lidt julemusik samt skrællet kartofler og lagt i en gryde med vand.

Så 24. December - KOM BARE AN!

God jul alle ❤️❤️

1 kommentar:

  1. Du er den sejeste og mest velforberedte mama! :D Jeg håber (og er sikker på) at i får en helt fantastisk og hyggelig juL!

    Jeg bliver bare forkælet hos familien i jylland og laver ikke dagens gode gerning ;)

    Kæmpe knus til jer alle!

    SvarSlet