søndag den 14. april 2013

Jeg har fundet den!

Opskriften på den PERFEKTE flæskesteg/ribbensteg!

Det er helt ufatteligt så lækkert det her var!

Jeg havde lyst til julemad men i en sundere udgave uden kartofler osv.

Varm oven op (ikke varmluft) til 160 grader.
Læg stegen med sværene ned ad i et fad og hæld kogende vand i fadet så det lige dækker sværene.
Giv det da 30 min. Dette er for at gøre sværene nemmere at salte g de bliver skilt lidt ad.

Tag stegen ud, vend den om så bunden kommer til at stå i vandet- dub sværene tørre og gnid godt med salt! (Vi brugte også tørret rosmarin)

Ind i ovnen på næstnederste rille i 3 timer - stadig på 160 grader - JEP 3 TIMER!
Efter de 3 timer giv da stegen 2 min på grill - HOLD øje så sværene ikke dør!
Lad trække uden noget på et spækbræt i 20-25 min.

Vi lavede bagte rodfrugts fritter med hvidløg til, ærter og rugbrød
Første billede




Smurt med salt




Lige kommet ud af ovnen










fra min IPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar