tirsdag den 13. august 2013

Opskrift på lækre hvidløgs/tomatbrød

Dej:

1/2 pakke gær
4 dl lunken vand
Tipo 00 mel - gerne økologisk
Salt
Lidt øko olivenolie

Rør gær ud i vandet og tilsæt lidt af melet inden salt og olie tilsættes. Rør mel i til dejen er lækker og ikke længere klæbende/våd.

Lad hæve 20-40 minutter.

Tomatsovs/snask:

Friske tomater
Friske krydderier
Salt peber
Hvidløg
Olivenolie


Derudover: frisk mozzeralla

Mens dejen hæver, svitses friske tomater på panden med meget lidt olie, Friske krydderurter, salt, peber og hvidløg - lad svitse ved svag varme.

Når dejen har hævet deles den i 2-3 klumper og gøres, med hænderne, flade og runde.

Smør brødet med hvidløg og olie inden skiver af mozzeralla og tomatsnask kommes på.

230 grader i ca 20-30 minutter - MUMS












- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Den opskrift har Nicolai ventet på! Han har snakket om dit brød meget længe ;)

    Jeg har forresten nogle virkelig søde billeder af Manja fra sidste søndag som jeg kan sende til dig hvis du er interesseret? Eller tager du nok billeder selv af de to prinsesser? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahahaha det er virkelig også godt :-)
      Jeg vil altid have billeder af mine prinsesser, det er altid dejligt :-) bare SMS mig dem på 33558222

      Slet