mandag den 1. august 2011

Enden på en SKØN sommerferie!

Til trods for at vejret bestemt ikke har været med os, har vi faktisk haft en rigtig dejlig og hyggelig sommerferie! Afslappende og absolut MINUS stressende!
Den sidste uge af ferien forløb sig således:

Mandag slappede vi, igen af... opdagede det med den forbandede vaskemaskine - og ja, jeg bruger stadig det skide vaskeri! - og så var vi i gården med pigerne og lege...

Tirsdag var vi nede det meste af dagen, indtil Tante Sarah og Onkel Peter kom og passede vores tøser mens vi tog i bio...Sarah Peter og pigerne havde hygget MAX med danseopvisning, perler og is :-) vi havde lavet chili con carne klar til dem - Elissa havde spist godt til, og det blev der bødet for i bleen for senere :-) - ik' Sarah hahahaha...
Vi så filmen i Cinemaxx og inden filmen snuppede vi lige lidt mad og gik en rundte på Fisketorvet - Kenney ville forærer mig et par løbesko og vi gik derfor i Stadium - ikke nok med at der var tilbud på de her lækre Nike Air løbesko som først var sat ned til 800 så 400 - så var det, til vores held, en lille bumset teenager der stod ved kassen som tastede helt forkert ind og det resukterede i at vi fik de her løbesko til 269 kr! Et kup eller hvad HAHA.. efter filmen gik vi så hjem hele vejen - vi gik gennem Istedgade og PUUUUHA nogle typer, ikke et sted jeg ville gå eller for den sags skyld, cykle alene!
Vi var hjemme ved 22 tiden og sad lige og snakkede lidt med de 2 trætte "forældre" hihi ..Tak for hjælpen i 2!

Onsdag gik vi hjemmefra kl 9.30 ind mod byen alle 4, vi gik derind.. så gik vi lidt rundt, Kenney og jeg købte en bluse hver.. og ellers hyggede vi bare rundt og nød vejret.. Manja var med inde i alle butikker med Kenney det var lidt sjovt for det ikke nemt at prøve tøj når hun er med haha..

kl 14 var vi hjemme igen.. vi gik hjem gennem Asistenten og Kenney havde fundet en fin cykel på vejen som Manja og ham kørte rundt på.. så lavede os noget dejlig frokost inden skat kl 15.30 tog ud og golfe med Peter.. jeg gik i gården med pigerne som fik brændt en masse energi af. Manja legede med Jonas - de er meget glade for hinanden - de er så søde! kl 17.30 gik jeg op med Elissa og lavede aftensmad, spaghetti med kødsovs, bestilling fra Manja :-) Manja blev nede 20 minutter med Nana inden hun kom op og spiste.

her er lidt billeder fra dagen :-)





Torsdag gik turen mod Kulhuse, op til Olde Aage og Sandra.. vi var der lidt over 12 og lagde ud med at få dejlige tærter.. så blev der hygget MAX med at finde snegle og frøer i deres store have - afslapning i hængekøje og bare max hygge...

Så gik uren mod stranden hvor Aage og Kenney trodsede det kolde kolde vand og svømmede derudaf.. Manja var også modig og fik tøjet af og legde i vandkanten! Så hyggede Sandra Elissa og jeg inde på land :-) Så gik turen tilbage til sommerhuset hvor Elissa skulle holde oldefar i hånden meget af vejen, og Manja skulle ha oldenmor til at plukke blomster hele vejen hihi...
Så kom vi tilbage og Manja vandede lidt blomster, Elissa faldt i søvn og "de gamle" (hihi) lavede dejlig mad klar til os - bøffer, majs, brød, dejlige tomater og feta mums mums mums! Og så kage og is til dessert inden turen kl cirka 20.20 gik hjem ad mod KBH-...

Manja Elissa og farmand faldt i søvn i bussen, emn måtte jo vågne op da vi nåede Frederikssund og vi skulle ha toget.. i toget hjem havde Elissamusen så MAX energi - og Manja startede med at sige at hun skulle tisse da vi nåede Ølstykke... men hun var så dygtig og kunne holde sig hele vejen hjem..
Begge piger faldt i søvn med det samme da vi kom hjem - det hårdt at være på landet :-) - Tak for en rigtig dejlig dag!
her er lidt billeder fra dagen:





Fredag blev Elissa afleveret hos moster Nana kl 12.15 - hun skulle sove der, de havde en dejlig dag men besøg hos morfar, en tur på fatamorgana og ellers hygge...
Manja afleverede vi så på Nørreport st. hos farmor og Lilly kl 13.20 - toget kom kl 13.38 og vi fik kysset og krammet vores store prinsesse farvel.. og så gik turen med Rødby, Lalandia... Desværre opdagede Lilly så i toget - et godt stykke tid efter - at hun havde glemt sin medicin , så da de ramte Nykøbing f. tog hun til København igen og kom så ikke tilbage... Så havde farmor og Manja weekenden for dem selv.. Der var desværre forsinkelser på toget, så istedet for 2 timers tid tog turen så 4 timer... ØV! Men så tog de en tur på Mac D og spiste, og da de så nåede Lalandia, så de Disney Sjov og gik så på Børnediskotek hehe..
Lørdag havde de så været ude og bade en masse :-) og de ringede også lige hjem og sagde hejsa :-) så havde de handlet, og lavet, på bestilling af Manja, Spaghetti med kødsovs hahahaha... Tror den pige kunne leve af det!

Kenney og jeg havde en rigtig hyggelig fredag! Da Manja var kørt, gik vi på strøget, jeg skulle lige bytte en bluse, og så gik vi på Rosies og spiste frokost... så gik vi hele vejen hjem, smuttede ned og tog sol og så hjem..
Så hyggede vi med vin og rom haha - og backgammon.. Vi vidste ikke hvad vi skulle lave eller hvad der skulle ske, så kl 22 gik vi en tur.. henne ad stefansgade var der så en AK81'er type der var blevet anholdt og som lå i arm og benlås og havde fået sprøjtet peberspray i fjæset.. så det stod vi og kiggede lidt på... men det regnede jo og der var ikke rigtig nogen der skulle noget - så vi gik ned og lejede film og købte snask :-) Og hjem og putte i sofaen...
Lørdag morgen vågnede vi omkring kl 9.30 - så gik vi sammen ned til Det Rene Brød og købte morgenmad og efterfølgende skulle vi så ud og løbe 10 km,.. det kunne mor her så ikke lige klare og jeg brokkede mig en hel del under turen, og pev nok også :-) så det blev til 6 km... Klapsalve til mig...
og så rød og svedig er mor her så efter sådan en hård løbetur:





Elissa kom hjem ved 13 tiden .. så hyggede vi ... og så gik vi en aftentur og droppede at lave aftensmad og købte pizza med hjem :-)

Søndag skulle jeg til fødselsdag kl 13 hos min Goeste, og det var bare rigtig hyggeligt, og med, som altid, dejlig dejlig mad! Kenney og Elissa skulle ind til Hovedbanegården og hente storesøster kl 14.05.. og så gik de alle 3 hjem hele vejen.. jeg var hjemme omkring kl 17.30 og så lavede vi aftensmad, tærte og gulerødder og kylling.. Det var så skønt at få Manja hjem .. man savner hende så meget!!! Og hun fortalte og fortalte om turen og det havde bare været så sjovt.. !

Igår, mandag, var ferien jo så for alvor slut! Kenney blev hentet 6.15 af sin kollega og kørte til Gentofte.. jeg afleverede pigerne omkring kl 8.20 efterfølgende gik jeg ned og tog sol, hjem og vaske og så hjem til en veninde og se hendes baby... :-)
så på vej hjem ramte jeg Frederiksberg Centret hvor jeg købte lidt tøj til Elissa og et par ballerinasko til mig og Manja..
SÅ kom skatter hjem kl 15.30 - så hentede jeg pigerne, som havde haft en dejlig dag , så mødtes Kenney med os nede på legepladsen hvor vi legede 1 times tid.. .
SÅ gik vi op og spiste, dejlig laksesalat med feta og majskolber til MUMS!
Så løb jeg en tur.. 2 gange rundt om hele Nørrebro Parken... der er nok ikke vildt langt, men jeg løb da 24 minutter :-) Mødte Nana på cykel da jeg var ved at være færdig, så cyklede hun lige med rundt hehe..
Da jeg kom hjem, løb Kenney så mens jeg puttede Manjamusen - da kenney så kom hjem tog vi lige en omgang CrossTraining som bestod af 3 runder á 10 armbøjninger, 10 gange vægtløft ig 20 mavebøjninger - ÅH MY det var sgu hårdt for det gik vildt stærkt... og så sluttede vi af med 3 omgange á 10-15 nedre mavebøjninger.... puuuha...

Idag er det så tirsdag og dermed kun 2 dage til jobstart!!!!
Pigerne blev afleveret 7.30.. skal jo vænne dem til det.. og nu jeg hjemme.. skal ud og handle og´så lige mødes med min far kl 9.30 og så til Pernille kl 13.15..
Imorgen skal jeg ses med Helene og Oliver.. og så er det SIDSTE dag hjemme.. åhhhh myyyyy gooood.. det blir SÅ mærkeligt!



her er lidt skønne sort/hvid billeder - er de ik fine..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar