fredag den 5. august 2011

Den nye hverdag!

Igår da vi kom hjem, hentede vi ungerne.. Elissa havde, dejligt nok, sovet 1 1½ time til middag inden vi kom så det var bare SKØNT!
Vi gik hjem i gården, Kenney gik i kælderen og ordnede sit værksted mens pigerne og jeg hyggede inde i haven med morfar og moster Nana... så gik vi hjem og lavede aftensmad som var en masse salat med kyllingekøller til...
Manja må ha haft en hård dag for hun fladt i søvn på sofaen kl 18.30.. Elissa var tilgengæld i hopla og synes det var sjovt at se far ordne og sortere sit arbejdsskab og gjorde sig meget bemærket.. :-) inden hun også drattede om at træthed... vi fik også ordnet vasketøj så vi fri for at ordne det i weekenden!

Kenney havde materialerne med hjem igår så her til aften står den afdækning af hele hytten og lørdag går Kenney så igang med at male det hele, det blir SÅ godt! soveværelse gang og køkken :-)
Og tapet søndag.. WUUUUHUUUUU!!!!

Ja, og igen her til morgen ringede uret kl 5.. idag stod vi bare ikke op HAHA - den blev 5.30 inden vi fik nosset os sammen... igen skulle jeg have mig et bad (Går absolut INGEN steder hvis jeg ikke komemr i bad - HVER DAG!)...Så lagde vi os inde på gulvet og snakkede inden Kenney lidt over 6 tog afsted...

Nå, men idag har jeg da lavet en del mere.. jeg har siddet og vurderet en masse folk der skulle træde ind i bestyrelser.. troede jeg havde glemt hvordan man gør, men det kom bare til mig da jeg satte mig! så har jeg oprettet nogle sager osv.. OG så har jeg lavet madplan for næste uge... for vi begynder jo at handle 1 gang om ugen så vi ikke skal bruge tid på det i hverdagen men istedet bruge vores tid på vores unger..så handler ind imorgen til hele næste uge hvor vi skal have:

Mandag:
Kyllingespyd med honningmarinade med en råkost til af gulerødder hvidkål citron og rødkål og måske lidt æbler.

Tirsdag: Skal Kenney lave kyllingebryst med salat til, til ham og ungerne - jeg skal jo i bio med pigerne.

Onsdag: Fyldte pastaruller (lasagneplader, friske, som vi fylder) med snittet hvidkål, gulerødder, peberfrugt og hakket kalv & flæsk og en masse tomat

Torsdag: Tomatsuppe med grønpeber i tern i - hertil tigerrejer vendt i noget der hedder tempura som er noget dej halløj og steges derefter i olie og nok også råkost til..

Fredag: står den på.. tam tam... SPAGHETTI MED KØDSOVS hahahaha....

Weekenden.. tja? det finder vi ud af... der skal jo tømmes ud i det vi har tilbage så mon ikke den står på rester..

Men det at jeg nu har lavet ugeplan gør at vi kan handle hele møget ind - til alle 5 dage og så med 4-5 liter mælk 20 30 stykker frugt og småting skal vi af med cirka 500 kr .. det er altså ikke galt.. :-)

Men jeg vil for at inspirere lidt, indsætte madplan hver uge :-)

God weekend allesammen nu vil jeg gå til frokost inden jeg skal til møde her kl 12-13 og hjemad kl 14 :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar