onsdag den 15. juni 2011

Bryllup - ømme fødder, sundhedsplejerske og ny vuggestue

Lørdag stod den, som i jo ved, på bryllup.. Inden dagen skulle stå havde jeg enormt store problemer med at finde ud af hvilken kjole jeg skulle have på.. Den lilla kjole måtte jeg droppe, den var simpelthen blevet for stor oppe ved brystet.. så blev jeg helt hooked på denne her --------------->
men det endte ud med denne lyserødsagtige og så lavede jeg en stor knold i siden sat fast med et sort
blomster spænde og mine fine sorte stilletter.
Tilbage til brylluppet - det var virkelig et gennemført bryllup!
Kl. 14.00 skulle vielsen stå i Sankt Johannes Kirken ved Sankt Hans Torv - lidt over to blev smukke Gitte ført op ad gulvet af sin stolte far.. det tog laaang tid, der er godt nok langt fra indgang til alter! Så blev der holdt tale af præsten de sagde ja og ammen der blev sunget og inden vi skulle ud og tyre ris i knolden på dem, havde Claus fået en til at komme og synge "your love is my love" for Gitte.. SMUKT ik' ! .... der blev taget billeder inden de tøffede afsted i bil mod Frederiksberg Have hvor de skulle have taget billeder og vi andre tog hjem inden vi skulle til festen kl 17.. på vej hjem snuppede Kenney og jeg en shawama mens turen gik gennem Assistenten - hvor har det set mærkeligt ud, at man kom så fint klædt på ind på en snusket shawamabiks.... nå, men skatter fik skiftet skjorte og så gik vi mod Fuglebakken hvor vi mødtes med Stefan og hans kæreste Jasmin i toget så vi fulgtes derud..

Da vi ankom til Lønstrupgaard Fritidsklub hvor festen skulle holdes må jeg ærligt indrømme at jeg tænkte " Gud hvor fesent!" Men den tanke blev heldigvis gjort til skamme!
Det der gjorde at jeg tænkte "hmmm, nederen" var at man kom ind i "forhallen" hvor der var lidt snacks og vin og det virkede bare så "ikke festligt" MEN da vi så kom ind hvor middagen skulle være var det bare WOW! Det hele var bare SMUKT! Bordene var sat som 1 hovedbord og så 3 lang borde ud for hovedbordet, vi sad ved et sindssyg godt bord med gode sidemænd og det hele.. flot guld/hvidt/grønt tema med flot hvidt og grønt stof ned fra væggene, flotte hvide due på bordet med små fine vaser med grønne roser.. og stolene var sådan lidt ridder agtige i grøn og guldfarvet stof.. ej det var bare virkelig flot!
Det blev holdt et utal af taler og sunget en masse sange - GODE taler, især dem Claus og gitte holdt for hinanden... tror hvis vi ligger sange og taler sammen blev der brugt 3 timer med dét.. Claus's tale varede 25 minutter, det siger lidt om niveauet ik..

Maden var SÅ mums! De havde hyret en kok og menuen bestod af:
Forret: Lakse Bollotine (lakseruller) med kold og varmrøget laks fyldt med friskost hertil ramsløg og en salat af friske grønne asparges og pesto det smagte bare SÅ godt.
Hovedret: Helstegt kalvetyksteg af ungkvie med nye smørstegte kartofler vendt i
løvstikke hertil rodfrugter og en kraftog kalvesky og det LÆKRESTE brød.
Dessert: Lækker "mudcake" (chokoladekage) med hindbær sorbet og melon og jordbær.
Så, SÅÅÅÅ god mad - gennemført! Lækre vine var der også..

Da vi var færdig med maden blev der langsomt ryddet af og bordene blev sat længere ud i lokalet... inden brudevalsen skulle der lige synges fødselsdagssang for claus som fyldte år kl. midnat.. han fik lov at vælge 3 instrumenter haha.. og så blev der danset vals, klippet sokker slips slør.. og så råbte Gitte: NU skal der festes, og ind kom der en DJ som spillede genial dansemusik, Kenney og jeg fyrede den max auf på dansegulvet -jeg havde i forvejen ondt i mine små fødder men nu kunne jeg da være sikker på at jeg ikke ville være i stand til at gå søndag!
Så blev der sat op til drinks kaffe the osv osv samt super flot bryllupskage, dejlig simpelt kun med frugt og creme.. vi delte bare et stykke, må siges at vi var pænt mætte efter maden.
Så ind i mellem dansen, kom der natmad, som åbenbart gik forbi din lille næse, hva skatter :-), det var kartoffelporre suppe og brød..
Vi hang ud itl det sidste og fulgtes hjem med brudeparret i en taxa kl. 05.30 - SKØØØN FEST!

Næste morgen vågnede jeg kl. 0.30 - ja ja i know, fuldstændig åndssvagt - stod op, hoppede i bad (Drak heldigvis ikke særlig meget om lørdagen, tror kun det var 6 glas vin og 4 drinks på 12 timer..) kl. cirka 11.30 hentede jeg vores lille prinsesse hos Tante Sarah og Onkel Peter de havde heldigvis ikke haft de store problemer med hende udover et "mindre" flip om aftenen :-) De havde været i kolonihave hele dagen og hygget og kravlet
rundt - Tak for at i gad passe hende :-)
Nana og Manja havde været i VestBadet i Rødovre HELE dagen (har taget et billede af et billede, men her hygger hun sig i vestbadet) med Nanas veninde Pernille.. de havde bare hygget helt vildt, efterfølgende var de gået forbi en rideskole hvor Manja havde fodret en hest.. og så hjem i gården, så mødtes de med morfar og spiste pizza og sluttede aftenen af med en tegnefilm, Rapunzel.. som Manja igår kaldte "laaang men så god mor...".. Tak for at du gav vores datter en rigtig skøn dag, søs!

I mandags skulle Kenney desværre arbejde med Kamper fra 9-18 så pigerne og jeg hyggede bare.. vi var ude og gå, eller jeg gik med Elissa, Manja fræsede afsted på sit løbehjul.. og så hyggede vi hjemme med leg og tegninger.

Igår havde min skatter taget en fridag.. kl 10.20 (20 minutter forsinket) kom der sundhedsplejerske - hun skulle lave den BOELprøve som hun bestod med glans... hun sagde at hun var rigtig kvik... hun vejede 8.800 gram og målte 70 cm.. så fik hun frokost og så gik vi alle 3 en lille tur.. efterfølgende tog Elissa og jeg en lille lur mens Kenney læste en bog - senere sov Kenney mens pigerne og jeg gik en tur op til moster Nana efter Manja var hentet i børnehaven.

Derudover står ugen på:
idag var vi ovre i den nye vuggestue, hun spiste frugt med og så legede hun lige 20 minutter.. imorgen aflevere jeg hende kl 9 så ser vi lige an, meningen er at jeg kun skal være væk en time men hvis de synes det går rigtig godt så ringer de... og fredag skal hun sove der er planen... De er bare SUPER søde, det skal nok blive rigtig godt.
Senere idag skal skatter ud og spille kamp og min moster Josie kommer forbi kl 18.00..
Imorgen, torsdag, skal der slappes af og sættes prismærker på mine ting til loppemarkedet..
fredag: skal jeg gå lidt tur med Helene hvis vejret er til det og så skal skat hvis golfe lidt senere...
lørdag står den så på 30 års fødselsdag hos Kenneys ven Staub.. skal dog ikke drikke det vilde men hygges og danses skal der dog... skal også til Helenes fødselsdag søndag kl 14.00 :-)

Ha en skøn uge allesammen...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar