onsdag den 1. december 2010

Forældremøde!

Var jo til forældremøde igår - må starte med at kritisere forældrene, vi var 17 forældre der mødte op og der er altså 45 børn.. nå, men det var et rigtig godt møde.. nogle af de emner der blev taget op var
  • Madordningen + etablering af nyt køkken
  • vuggestue
  • børnebiblioteket samt aktiviteter i børnehaven
  • tvunget sommerferie
  • ny pige på Manjasstue
  • ham den klamme "nøgne" mand i Bjelkes Allé
  • Nørrebro Parken

Vil gerne lige kort have lov at fortælle hvordan vi talte om emnerne og hvad vi fik fortalt.

Madordningen skulle der jo stemmes om - og 99 % af forældrene er tilfredse med den, det er jo super lækker mad - som en af forældrene sagde: "jeg lavede tomatsuppe i sidste uge og så kiggede Villas på mig og sagde: mor hvorfor får vi ikke det der kikærtesuppe som Penelope laver"?! Som vi blev enige om så er det en stor indlæring for børnene at de hele dagen kan gå og dufte til maden, være med til at lave maden samt lære nye madvarer at kende! Nå, men der er jo altid en frøkken/Hr. modsat - igår var det Hr. modsat! Allllt var bare i vejen.. først talte vi lige kort om deres legetøjsdag som jo er om fredagen hvor de så holder samling og fortæller hvad de har med og hvem de har fået det af osv. så sku' han lige markere sig og sige: "Jeg synes bestemt den dag skal AFSKAFFES! Nora har ikke behov for som 2årig at have legetøj med jeg synes det er en rigtig dårlig ting! Hun kan ikke forstå at alle de andre har legetøj med. Nej, men lille Hr. modsat - så lad vær med at vælge at din 2 årige datter skal starte i børnehave så tidligt hvis du ikke synes om de ting lidt større børn godt kan forstå... De gør det jo som en social ting for børnene - de lærer samtidig at dele da det stykke legetøj de har med skal gå rundt i samlingen så de kan mærke og føle.
En anden ting han så lige skulle kommentere var det der med prisen på madordningen - ja, uden madordning koster det 1800 kr om måneden og med ordningen koster det så 2300 kr om måneden - så siger han så "Jeg stemmer imod for de 500 kr kan man bruge til noget andet og det koster i hvert fald ikke mere end 200 kr at lave madpakke en helt måned - nu er det jo sådan at det har jeg råd til men det er der andre der ikke har" så ku jeg ikke holde kæft (og fik heldigvis medhold fra alle de andre forældre) og jeg sagde "Hvis du gerne vil give din datter leverpostejmadder med en hel måned hver dag - JO så kan du godt gøre det for 200 kr. men nu har der været madordning herovre lige siden din datter begyndte så du kender ikke til besværet med at skulle lave madpakke og jeg kan godt fortælle dig at du kan IKKE gøre det for 200 kr - du bruger omtrent det samme som denne ordning koster - altså 500 kr. PLUS du kan ikke give din datter varm mad med - herovre får de alt lige fra lækre hjemmelavede kartoffelpizzaer til tunfrikadeller osv.

Nå, så starter der så en ny pige på Manjas stue og det er der jo så ikke meget nyt i .. MEN hun lider af rygmarvsbrok! Hun er helt klar i hovedet men falder, går langsomt og tisser i kateter... De var lidt bange for at vi som forældre ville finde det som noget mystisk noget at gøre men tværtimod - jeg mente, lige som alle de andre forældre, at det helt klart er godt for børnene at møde nogle der ikke er det vi definere som normal! Lære at det ikke er alle man bare skubber og at det ikke er alle der er så heldige at kunne løbe rundt og klatre i træer osv.. tror det er super sundt for dem at se hvordan man også kan være uden der er nogen skam i dét! Hun starter snart så det glæder jeg mig til - også for at se hvordan Manja reagerer.

En sidste ting jeg lige vil sige fra mødet er en dejlig INFO - Nørrebro Parken bliver lavet om!! Det er meningen det skal være til sommer - der er sket et kæmpe baby-boom de sidste par år så Københavns Kommune har indset at der skal laves helt om :-) super.

Nå, så har jeg været i mødregruppe idag - SÅÅÅ hyggeligt!! Og så skal vi til Sarah og Peter senere :-)
En ting jeg forresten lige må anbefale : Magic Lift :-) var lige i Føtex idag og købe dem - de strammer lige lårene, numsen, sidedeller og mave op - 44 kr tror jeg at jeg gav.

Sidste INFO: Manja skal gå Luciaoptog i Anna Kirken d. 21. december kl. 13 - alle er velkomne! Efterfølgende er der lidt juleafslutning i børnehaven - det er så for forældre og bedsteforældre.


1 kommentar:

  1. Ej nina køb lig magic lift til mig også! ;)
    Super indlæg skat

    SvarSlet