fredag den 3. december 2010

Er man blevet gammel når man...

LAVER KRYDS & TVÆRS?
Kenney lå på gulvet igår og læste Se & Hør og pludselig tog han en kuglepen og begyndte at lave kryds & tværs - og inden jeg nåede at tænke mig om lå jeg og var med.. og vi løste den :-) Men er man blevet gammel når man begynder på sådanne ting?
Vi talte lidt om det forleden, Kenney og jeg, fx. når man sidder i bussen og der bag i én sidder en ung tøs der talte vildt højt i mobilos "årh ja mand, så du den ho der lavede dét dér med ham dér".. så sidder jeg for mig selv og tænker "Kom ind i kampen din irriterende møgunge - skru' lige ned for volumen"! Er det kun mig der tænker sådan?
Man er jo ikke "gammel" når man er 24 men man er selvfølgelig heller ikke 15 år længere.. bare en tanke...

Nå, men ja, det er fredag - Kenney er til julefrokost, eller skal her kl 19, men de starter op hos en af kollegaerne, Manja er hos farmor, jeg er småsyg og ligger bare med min vidunderlige lille datter og slapper af - NYDER ROEN! Det er skøøønt! Har fundet julepynten frem, så skal pynte lidt op - har pakket julegaver ind, lavet mig en lille fuldkornspizza med friske tomater, peberfrugt, løg og frisk mozzerella :-)

Igår var min olde på besøg, Hanne, så sad vi på et tidspunkt inde på Manjas værelse, så kigger Manja på Hanne og spørger "hvorfor går du ikke i børnehave?" "Fordi jeg er en gammel kælling de går ikke i børnehave" Så kigger Manja og siger til hende "hmm, min mor går ikke i børnehave men hin er altså ikke en kælling"! Det lød bare morsomt!
Må også lige fortælle om min olde Hanne - Hun er simpelthen for sej et eller andet sted! Hun er 70 år gammel, men man skulle ikke tro hun var en dag over 55! For det første er hun utrolig aktiv, svømmer og cykler, og hun drikker ikke, ryger ikke og spiser ikke fed mad! Hun sad og fortalte lidt om sit liv og hun har jo været over alt - en historie der imponerede mig var da hun fortalte om at hun først havde boet 2 år i Boston så 2 år i New York så da hun skulle hjem til Danmark så tog det hende et halvt år at komme hjem, først rejste hun til Tokyo, så Hongkong og så tog hende og hendes veninde med et fragtskib til et sted jeg ikke kan huske, men på vejen endte de pludselig i Vietnam fordi det som skibet fragtede var våben til de Amerikanske soldater - det var selvfølgelig den gang der var krig derovre - det endte så med at Hanne og hendes veninde blev inviteret ind på land af de amerikanske soldater til middag - nogle måneder forinden havde Hanne gået og delt flyers ud i New York hvor de var IMOD denne krig i Vietnam - så det var helt mod hendes principper.. synes bare det var så vildt og fascinerende at hører om hendes liv...

Imorgen skal der slappes af, Manjamusen kommer hjem kl 13 - så skal vi bare hygge og slappe af.. søndag skal jeg jo til træning om morgenen og så skal vi til Rasmus' fødselsdag - så må vi se om han hoster op med hjemmelavede boller og kage :-) han skrev i hvert fald til mig idag, at hvis vi blev så ville han lave noget aftensmad til kl 18 :-) spændende!

sku ha' været til babysats idag men det blev for presset - Manja sku nemlig hentes fra børnehaven kl 13.30 for sku mødes med Jeanette på runddelen kl 13.45.. men i næste uge styrer jeg igen :-) spinning mandag, alm. træning tirsdag, babysats fredag og spinning fredag :-) og slappe auf i weekenden.

Nå, vil lige få støvsuget inden jeg smækker benene op på sofaen og siger slut for idag - afslapning here i come!



2 kommentarer:

  1. Man er OVERHOVEDET ikke gammel, når man løser kryds og tværs. Basta!

    SvarSlet