tirsdag den 21. december 2010

Nu bæres lyset frem - stolt på sin krone..

Ja, idag gik lille Manja så lucia... hun var sgu kær.. men på vej op til alteret gik hun og svingede lyset og sang ikke en eneste strofe.. men på vej ud igen sang hun lidt.. hehe.. sjovt at se sådan nogle små størrelser gå lucia. Bagefter gik jeg med over i børnehaven hvor der var indvielse af den nye lækre legeplads, og så var der Penelopes lækre hjemmebagte brød (køkkendamen) clementiner og børnenes hjemmebag :-) (skal nok sætte nogle billeder ind snart) idag var også dagen hvor lille Elissa blev vaccineret :-( 2 sprøjter.. et i hvert lår, nøj hvor hun bare SKREG!! Men heldigvis kan en mor altid trøste...

Udover det har det været en dejlig weekend synes jeg.. søndag traskede vi alle 4 ned og købte juletræ... et rigtig flot et! Men synes fandme de huslter med de priser.. 300 kr.. for hvad? Et træ! Nå, men nu pynter det rigtig fint i vores stue, Manja og jeg pyntede det sammen igår mens Kenney var på overarbejde...
Lørdag slappede vi af herhjemme, Kenney havde jo været til julefrokost fredag - han var hjemme ved 3 tiden.. så lørdag gik mig og pigerne en lille tur og handlede ind til "tømmermændsmad" som blev hakkedrenge (lidt sundere alternativ til burger) med bløde løg, beanaisesovs og så lavede Kenney de VILDESTE og mest USUNDE kartofler men hold nu helt fast på hatten, de smagte MUMS!!! Det var bagekartofler skåret i både, vendt i olie OG smør.. og så i ovnen med salt på, på 250 grader i ca. 25 minutter.. WOW de var gode!!

Idag når Kenney kommer hjem (han er ude og shoppe min julegave) så skal vi lave aftensmad ovnbagt laks og så bare med salat til og så bare sidde og hygge og slappe af.... Imorgen skal Manja have Hilda hjem og lege efter børnehave de skal hjælpe mig med at bage småkager tror jeg og så skal vi bare hygge og handle de sidste ind. Torsdag kommer bedsterne (Åge og Sandra) og svigermor til lillejuleaften , hvor vi laver mørbradgryde med ris til og en chokoladekage til dessert.. og så skal vi stege ænderne den ene med julemedister i og den anden med æbler og svesker! så er de klar til fredag hvor vi så i stedet kan koncentrere os om flæskestegen, appelsinsalat, borddækning og hygge med pigerne...
Familien kommer kl 17, vi blir' mig, Kenney, pigerne, min søster, min far, svigermor, sascha, kenneys mormor og Bjarne og så min moster Josie... Så spiser vi omkring kl 19.. og så skal der slås mave og spilles gavespil, så står den på noget risalamande og hyggesnak indtil der skal danses om træet og åbnes gaver...
Kenney har heldigvis fri torsdag så vi bare kan tage det stille og roligt hele dagen - vi skal også ned og hente biograf billetter til Klovn the movie som vi skal se på tirsdag :-) Nana kommer op og passer pigerne SÅ skønt at få nogle timer for os selv!

Men ja alle sammen

Rigtig glædelig jul.. skriver nok først efter juleaften :-) Håber i alle får en pragtfuld aften! Det er jeg helt sikker på vi gør herhjemme - glæder mig i hvert fald rigtig meget til at være samlet med familien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar