tirsdag den 11. juni 2013

Tirsdag, Goeste, mad og mit hjem

I dag har været en dejlig dag.. Både fordi der nu kun er 3 dage til vi skal rejse, men mest af alt fordi jeg skulle have min Goeste til mad.
På jobbet i dag har jeg fået bugt med alle mine hængepartier, været til møde og også nydt solen på terrassen.. (Indtil det begyndte at regne hmm) på vej hjem hoppede kæden fuldstændig af på min cykel - så måtte tage bussen, ih altså! Skod kæde!!
Men hjem kom jeg, fik hentet ungerne og hjem og tage mod Sarah.
Jeg lavede maden klar i går - lækre kødboller i tomatsovs og så tomatsovs (opskrift følger længere nede). Det var som altid super skønt at have min Goeste på besøg, vi talte, snakkede kunder fra vores fritidshjemstid OG så var vi sgu lige ved at klippe Manjas pandehår af, MEN heldigvis sagde hun selv at det nok var bedre bare at bruge elastikker og hårspænder :-)

Ungerne har her til aften fået et lynbad med hårvask og nu ligger de på værelset og ser tegnefilm. Jeg har lavet manjas madpakke som idag består af 3 madder, 2 med makrelsalat og 1 med torskerogn. 1 gulerod, peberfrugt i strimler og 6 jordbær. Derudover en stor frugtpose med honning melon og jordbær. Og de får grød om onsdagen kl 15:30 derovre og det ELSKER hun!

Her e opskriften - hvem siger spaghetti ska være kedeligt?

Indkøb:
1 løg (købte en pose) 6 kr
2 dåser hakket tomater 8 kr
1 pakke økologisk oksekød 30 kr
Hvidløg
Parmesanost
Salt + peber
1 skive brød - jeg brugte en krydderbolle da vi havde det i skabet
En håndfuld persille
1 håndfuld basilikum
1 æg

Kødet op i en skål, tilsæt 1 æg, en smuldret krydderbolle, salt, peber, hakket persille og 1 spsk parmesan.
Svits løgene i lidt olie.. Og hæld halvdelen op i skålen. Rør godt.

Tilsæt et presset hvidløg til de resterende løg og svits lidt.
Hæld de 2 dåser hakkede tomater op i, salt og hele basilikumsblade. Lad simre 10 minutter.

Form farsen til boller og steg i olie - de skal ikke være helt gennemstegt hvis du laver det dagen før da det skal varmes op i ovnen.

Læg bollerne i et fad, hæld sovsen udover. Server spagetti til (5 kr for et kilo) og drys godt med parmesan over.


























Og lækre jordbær i vaniljesovs og choko til dessert








Lige nu ligger jeg i sofaen og nyder roen - har ondt i min lænd- æv!

I morgen ska vi til min daddy som lige er kommet hjem fra en dejlig 6 dages tur til Gdansk i Polen.. Og tirsdag står den på rejsepizza og tidligt i seng :-)

Tog lige lidt billeder af mine yndlingsting i dagligstuen


























Alle mine 3 rækker med kogebøger


Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar