onsdag den 5. september 2012

1 kylling 2 retter

Idag sku der laves mad til 2 dage, idag og imorgen.
Vi har denne uge ikke handlet til hele ugen så vi gik lige en tur i Kvickly og købte en 1600 grams økologisk kylling og en pose rodfrugter.

Her er ingredienserne til 2 dage:
7 gulerødder
2 rødbeder
2 pastinakker
Krydderi
1 kylling
Hjemmelavet fond
1 liter bouillon
3 store tomater
3 dl ærter
2 løg
1 grøn peber
Lidt oliven olie.

Idag: lavede vi (kenney) kyllingen i ovnen i halvanden time hvor han lavede tern af 3 gulerødder, 1 pastinak og 2 rødbeder samt lidt olivenolie og peber. Hertil lavede vi en lille grov salat med tomat og ærter samt en smule
Havsalt.


-





Lige nu har vi så af resterne lavet en lækker suppe:



Skroget her kogte vi ind til en fond - dækkede skroget med kold vand og lod det koge halvt ind.



Der er disse grøntsager i- dog kun en smule af chilien som
Blev finthakket - der blev ca 3 dl fond af skroger og så
Tilsatte jeg 1 liter grøntsagsbouillon.


Så er der resterne af kødet fra kyllingen (som
Bare er Så lækker!)














Så skal der hjemmelavet brød til (det jeg bagte igår)



Disse krydderier tilsatte jeg lidt af.

Imorgen står den på at sku laves lasagne til fredag/lørdag med hjemmelavet plader og bachamelsovs - opskrift følger.

Skal også bage kage imorgen til at tage med på job fredag. Jeg bager enten chokoladebrownie spm jeg flækker i 2 og putter noget mascaponecreme med hindbær imellem eller daim muffins..

God onsdag :-)

using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar