onsdag den 20. juli 2011

Sommerferie... sommersumarum

Sommersumarum er blevet en del af vores morgener herhjemme i disse dage.. Manja ser det hver morgen og hun synes bare det er hyggeligt og hun synger og danser!Det er så hyggeligt at se på :-)

Nå, men ja - vi har jo sommerferie og de første 3 dage er gået således:

Mandag havde vi bare en rigtig hyggelig dag! Vi gik ud af døren kl. 11 og gik mod Fælledparken hvor vi skulle forbi den nye Skaterbane.. de er sørme gode til at skate dem der bruger det derovre, det er virkelig imponerende! Der var også en masse på Manjas alder, så næste gang får hun sit løbehjul med derover.. Efterfølgende gik vi gennem Fælledparken og satte os hen til en "madbod/isbod" hvor vi satte os på en bænk Manja ville ha' en is :-) så det fik hun og Kenney og jeg spiste noget mad...

Så gik vi videre gennem Fælledparken og over til FCKshoppen hvor Kenney og Manja gik ind og kiggede mens Elissa og jeg ventede uden for.. så var der åbent ind til Stadion så der gik vi lige hurtigt ind og kiggede!

Så gik vi hjemad og lidt hjem for at slappe auf.... så gik vi alle 4 i gården, Kenney mødtes lige hurtigt med Claus der skulle have sin fødselsdagsgave og så legede vi bare på legepladsen.. så gik Elissa og jeg op kl 19.30 hun skulle puttes og så lavede jeg aftensmad - hvor var det bare SKØNT ikke at spise tidligt for en gangs skyld!

Igår vågnede vi tidligt og vi hev alle de gamle gardiner ned... så gik turen mod Jysk kl 11 hvor vi købte nye flotte hvide persienner til heeele hytten! De er blevet sat op i stuen og i vores værelse, for de tømre der i sin tid har bygget de her vinduesrammer må ha' været fulde for i både køkkenet og i Manjas værelse er de 2 cm MINDRE end i stuen og værelset!! FLOT ik! Eller..

Nå, men så gik vi i Nørrebroparken vi havde lavet madpakke til Elissa og Manja hjemmefra og så købte vi en frokostpizza til kenney og jeg og så sad vi derovre og spiste og efterfølgende lege vi rundt - pludselig kom Hilda løbende hen foran Manja og sagde "Heeeej Manja" (til dem der ik ved hvem Hilda er er det en af hendes bedste veninder i børnehaven!) så var hun derovre og så løb de 2 rundt og legede 30 minutterstid inden vi gik hjem i gården....Manja legede Snegleleg med Jonas og de spillede også Backgammon.. Og der blev bare hygget i haven..

Kl 16.30 kom Nana herop og skulle passe pigerne et par timer så Kenney og jeg kunne have lidt alene tid.. Vi tog bussen ind til Rådhuspladsen og så gik vi stille og roligt gennem Strøget.. så gik vi op mod Christiansborg hvor vi købte en øl og sodavand og satte os ned til havnen og nød aftensolen.. så gik vi rundt inde i byen igen stille og roligt og endte med at sætte os ind på Café Phenix og spiste en café burger.. så gik vi roligt ind mod Nørrebro igen og satte os ned på Understellet hvor Kenney tog en øl og jeg en sodavand og så gik turen hjem ad kl 21...

Pigerne og jeg har hygget idag - Kl 11 tog Kenney med Claus ud og golfe - og kl 16.00 tog han med Stig og Staub ud på Lyngby Sø hvor de sku leje en kano og sejle rundt og overnatte i telt og kommer så hjem i morgen formiddag.
Pigerne og jeg har været sammen med Nana vi mødtes kl 12 hvor vi gik i Jysk og byttede persienner og der blev købt nye kurve til Manjas værelse og vi handlede.. og sluttede af med en omgang leg i gården...
Manja har hjulpet med at lave aftensmad og så hyggede vi 3 piger med at spise, der blev leget med Ponyer og tegnet og grint! Nu sover Elissa og Manja ser lige en tegnefilm færdig så er det også nat nat tid for hende!

I skal lige se det her billede af Elissa- er hun ik cool :-)

Imorgen skal vi slappe af og gøre klar på Manjas værelse til at der skal males.. fredag skal Manja muligvis i svømmehal med moster Nana.. lørdag skal vi hjem til Clausog Gitte og spise alle 4, søndag skal vi i zoozity og det skal vi også onsdag.. torsdag skal vi muligvis op til Åge og Sandra i sommerhuset hvis vejret er til det :-)