onsdag den 13. juli 2011

Mindet i hjertet.... og et savn

Hvor meget husker vi fra vi var små?
Hvornår printer tingene sig fast i hovedet og bliver noget man husker - for altid?
Det er svære spørgsmål, for man husker måske ting men hvor gammel var man da lige præcis den ting fandt sted?

Personligt har jeg rigtig mange dejlige og sjove minder fra min barndom... husker at at jeg som 4 årig (synes i hvert fald jeg var 4 år haha) havde fået fat i en lighter og satte mig om bag sofaen og prøvede at sætte ild til min sok - og den var stadig på foden vel og mærke.. heldigvis kunne jeg ikke finde ud af at tænde lighteren.. Husker at Susanne Sarah og jeg legede "Pernille og Søren = Børnekanalen" hjemme hos mig med min fars "hemmelige kasse" med alle hans gamle kærestebreve.. og præmierne var legetøj fra mit værelse.. VHSbånd bamser osv.. det var sjovt og vi legede det rigtig tit...
Kan huske - tror også det var med Sarah og Susanne, at vi ringede telefonfis til TAXA og pludselig ringede de op og sagde "Må vi gerne tale med din far" og så lagde vi bare hurtigt på....
Husker gode shoppeture med min moar!.... Husker når vi dansede rundt ude i køkkenet når far sov på sofaen - så gav vi 3 piger den gas haha..
... Grunden til dette indlæg er at jeg i fredags hvor vi skulle op til min far og spise, sad og så på gamle billeder... en masse SKØNNE billeder! Billeder fra lang lang tid før min mor blev syg... hVor hun bare så dejlig frisk ud!
Der var billeder fra vores 2 ugers campingferie i Jylland hvor vi blandt andet var i Silkeborg.. kan huske min mor hoppede rundt med Nana og jeg på trampoliner, at vi baksede med at slå telte op (vi kørte rundt til forskellige campingpladser de 2 uger) at vi var ved Himmelbjerget, vi var på strand og ved pool..

Fandt billeder fra da Nana ikke var så gammel og far stolt sad med os.... Fandt billeder fra min 4 års fødselsdag med de tætteste venner fra gården hvor vi sidder og spiser lagkage...


Der var bare super mange skønne billeder... og når jeg tænker tilbage på min barndom tænker jeg på noget godt..... den har ikke altid været lige nem, med forældre der skændes meget... og mine forældre havde ikke alverdens penge at dele ud af.. men ved i hvad, jeg ved jeg har og Nana, har fået akt den kærlighed i verden vi skulle ha- det er den kærlighed der har gjort os til dem vi er..
Elsker mine forældre - de har gjort rigtig mange gode ting - det kan godt være vi ikke hvert år var på chaterferie for det var der simpelthen ikke plads økonomisk til at priotere, men de har givet os super skønne somre i Danmark, på Bornholm og i Jylland, vi har haft skønne grandprix aftener , skønne middage.. godnatlæsning hver aften....

Sæt pris på jeres forældre de har gjort mange ting for jer - og sikkert mere end i aner - det har jeg i hvert fald fundet ud af, som voksen, at mine forældre gjorde for os!.. også selvom i er sure på dem.. en dag har man mistet dem og det savn er bare SÅ hårdt!!!

se hvor smuk vores mor er her - som Nana sagde da vi fandt billedet, flot hvid ren hud som Snehvide det er fra deres bryllup - "ikke så heldigt at du lukker øjnene far"





og ikke grine, det er mig, 3-4 år gammel

Puuuuuha, det her indlæg var alligevel hårdere at skrive end jeg troede... snart 3 år er der gået siden mor forlod os, og alligevel føles det bare som om det lige er sket.. SÆT PRIS PÅ ALLE I HAR KÆR!
Livet er sgu ikke altid fair!


1 kommentar:

  1. Sikke nogle dejlige billeder, mus! Og ja - jeg kan også SÅ godt huske vores Søren og Pernille lege :)

    SvarSlet