torsdag den 8. september 2011

Overskud og underskud – og 1 års fødselsdag

...Ja sådan svinger mine dage meget lige pt!
Nogle dage er jeg fuld af energi og kan bare det hele på den halve tid, og andre dage er jeg simpelthen så DØD at man skulle tro det var løgn!!!!
Vil sige især tirsdag og torsdag hvor jeg er på job fra 8-16.. dét er nogle lange dage!!!
Især nu tirsdag, hvor Manja jo går til gymnastik.. vi skiftes jo så fremadrettet til at tage hende over til gymnastik og så laver den anden af os mad klar derhjemme med Elissa :-)Så bliver det nok OK egentlig.

Og apropos Elissa, ja så fylder hun jo et år om 16 dage! Om 16 dage fylder vores ”lille” pige sit allerførste år! Ihhh altså, hvor er tiden dog blevet af?!

Vi glæder os rigtig meget til at fejre hende, og er så utrolig taknemmelige for alle dem der kommer og fejre hende! Vi bliver 22 dejlige familiemedlemmer.. :-) Der er lige kommet afbud fra min moster Lea og hendes mand og min lille fætter.. så det er helt fint selvom det er meget længe siden vi har set dem :-(
Vi skal som sædvanligt have en buffet med lidt forskelligt og i denne omgang bliver det følgende:

- Fødselsdagsboller samt grove boller
- Æggesalat
- Tunsalat
- 2 slags pølsepålæg
- 3 slags ost + kiks
- Løgtærte
- Alm. Dunser
- Græske dunser med feta og soltørret tomater
- Cocktailpølser med bacon om
- Frugt
- Cookies
- 1 lagkage
- 1 chokoladekage
- Chips
- Øl, sodavand kaffe & the

Så det skal nok blive rigtig godt.. heldigvis kan en del af det laves i forvejen og fryses.. bl.a. frikadeller/græske og cocktailpølserne.. og det er jo dét der tager længst tid.. Tærten laver jeg et par dage i forvejen og smider også den i fryseren..
Dagen før skal der så bages chokoladekage og lagkage.. cookies tun og æggesalat skal laves samme dag – godt det først er kl 14.00 :-)
Men glæææder mig til at vi skal hygge om hende! Og at hun skal ha sit eget stykke lagkage at snaske på!
Min søster har allerede givet hende gave.. hun har fået et par MOLO cowboybukser/poseagtige, 1 par Holly’s lyserøde velour bukser, 1 par Lilla velour bukser, 1denim kjole, 1 bluse og en bodystocking .. så dejligt! TAK moster Nana.

… er på arbejde, men der er foruroligende stille i dag.. har en eller anden ide om at det vælter ind lige pludselig.. jeg har siddet i receptionen fra 9.00- 10.10.og fik lige af vide af Gina, en af de herlige kvinder i receptionen, at de bare er SÅ glade for at jeg er kommet tilbage! Det er bare SKØNT at få af vide. ELSKER at sidde i receptionen.. dét gad jeg altså godt.. ikke hver dag, men bare 1 gang om ugen! Det er et dejligt break at få synes jeg!
I går var jeg på café med Helene, det var rigtig hyggeligt! Kenney tog pigerne på La Perla med farmor – Manja havde fået spaghetti med kødsøvs (hva ellers) men det havde været Elissa der havde spist næsten det hele.. og efterfølgende på skaterbanen med Manjas løbehjul.. de havde hygget rigtig meget og pigerne var gået helt kolde da de kom hjem! J
Elissa har også bare fået den VILDESTE appetit.. når jeg aflevere hende i vuggestuen om morgenen og hun bliver sat op i højstolen, så kan det bare ik gå hurtigt nok med at få lavet en portion havregryn med mælk! Så starter hun med at sidde med skeen i den ene hånd og spise med den hånd uden skeen! Så skal det gå hurtigere, hun smider skeen fra sig og skovler i rekordfart ind med begge hænder – det ser SÅ sjovt ud!

Ihhh vores piger er bare blevet SÅ store, dette r gået så stærkt altså! … om 2 år skal Manja i 0. klasse.. dét bliver altså mærkeligt.. og ha’ skoletaske.. og lave lektier – LEKTIER! Gud, hva hvis vi ikke kan finde ud af det som bliver lavet den dag i dag? ÅH bare det ik bliver svært at skulle hjælpe hende!

Resten af ugen er heldigvis ret stille.. der er selvfølgelig også kun i dag og i morgen tilbage , fnis, i dag skal Kenney til Crossfit kl. 20.00 og vidst også i morgen kl 16.00 men derudover skal vi bare hygge og slappe af.. de har jo lovet ok vejr i weekenden så mon ikke vi skal på en lang vandre/cykel tur.. efter vi har fået den Niholacykel har vi den med os hver gang haha – det ender med at Manja ikke ved hvordan man går haha!
I næste uge skal vi heller ingen ting..Manja skal til gymnastik tirsdag og vi skal spise hos min farmand onsdag, det er dét! SKØNT! Jeg starter med at løbe igen fra på mandag.. så løber jeg fast mandag tirsdag fredag.. eller lørdag.. SKAL 3 gange om ugen, det betyder meget for MIT humør osv. Så er nød til det!
Så bliver jeg nok også friskere J
Har også fået fordelt min restferie.. havde jo en del feriedage, samt omsorgsdage der skal bruges inden det nye ferieår.. omsorgsdagene skal endda være brugt senest 31.12 i år!
Har så valgt at overfører 5 feriedage til det nye ferieår..
Men altså, holder ferie :
-3. oktober – det jo min bedre halvdels fødselsdag :-)
- 14. oktober (Institutionen har lukket)
- 21. 24. 25. oktober. (laaang weekend!)
- Så holder jeg en halv fridag d. 23. december og så alle dagene mellem jul og nytår
- 5. + 6. januar da Elissa skal vaccineres deromkring
- Og så 2.-11. april :-)
Synes det er SKØNT at have ferie at se frem til!

Nå, nu blev kl. 12.. jeg har været til frokost.. der er stadig bum stille, mærkelig mystisk!
Men skal til sekretærmøde her kl 12.30.. så nu vil jeg udgive dette indlæg – og med håb om at alle får en dejlig dag og en god weekend når vi når så langt.

Knus herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar