mandag den 19. september 2011

En super skøn weekend og en dejlig mandag trods en irriterende start!

ja så blev det mandag, igen igen..

Vi har haft en rigtig rolig og hyggelig weekend.. fredag havde Manja Hilda med hjemme.. først var vi i gården og lege i en times tid (hurra for at vejret var fint) så gik vi op og legede og de 2 piger kan så absolut IKKE finde ud af at deles om tingene.. Nå, men de hyggede alligevel.. så fik de spist aftensmad inden de gik døde foran fjerneren hvor de så tegnefilm og Hilda, nok uden at vide det, sad og nussede Manjas tær haha..
Kenney fik efterfølgende hentet 3 film hjem fra Blockbuster så da pigerne var lagt så vi Scream 4.. (SÅÅÅÅÅ DÅÅÅRLIG!) Men det vidste man jo et eller andet sted godt, ik!
Lørdag sov jeg længe (herhjemme er længe 8.30) Kenney stod op kl 7 med Elissa og kørte ud i Niholacyklen.. så sov Manja og jeg videre (for ja, vores storepige sover til mellem 8-9 nu.. det er en kamp i hverdagen at få hende ud af sengen kl 7!) nå, men de 2 skønne kom hjem med morgenmad (utraditionel morgenmad- baguette fra Det Rene Brød og forskellig ost og pølse - MUMS det var SÅ lækkert!! ) efterfølgende tog jeg ud på min løbetur inden Kenney tog til Crossfit. Da han kom hjem satte vi os og så Rio, en af de film Kenney havde lånt med hjem, en rigtig sød tegnefilm som jo egentlig var møntet på at hygge med Manja men hun var lige akkurat optaget af filmen i.. ja hvad.. MAX 20 minutter.. Så hyggede hun bare rundt og legede mens Elissa sov. Nå.. men så kørte Kenney og Manja en tur efter filmen og derudover stod dagen bare på afslapning og ingenting.
Igår stod jeg så op og kørte afsted med Elissa.. først kørte vi i Lagekagehuset og købte rundstykker (KAN SÅ MEGET ANBEFALES-MUUUUMS!!!! ) så kørte vi i Fakta kl 8.00 og handlede ind til aftensmaden samt lidt juice til morgenmaden.. så gik vi hjem.. da vi kom ind ad døren stod Manja i døren ind til sit værelse og stod med det STØRSTE smil og sagde "heej mor, jeg er lige vågnet og har redt mine seng - vil du se" haha.. så ind og se hvor fint hun havde redt sengen inden vi gik ned i køkkenet og gjorde klar til morgenmad inden vi vækkede farmand.. efter morgenmaden stod den på en omgang mini hovedrengøring, der blev lige vasket op sat på plads, ryddet op, støvsuget og vasket gulv..
så skulle vi ud og ha lidt luft.. vi trodsede regnen og gik ud.. der var loppemarked i Jægersborggade og der var bare SUPER god stemning.. så tullede vi lidt rundt der.. jeg siger jer der var mange cykler over alt! se selv..






Nå, men vi traskede rundt og nød bare den skønne "Nørrebro stemning"!! Så gik vi hjem.. Elissa faldt i søvn, Manja spillede spil og vi så Fast and the furious 5.. ret god film faktisk! Så skulle der laves aftensmad som igår stod på græskbøf med pitabrød salat og fritter - MUMS!





Inden dagen helt sluttede og dermed også weekenden skulle vi lige gå en aftentur - vi skulle aflvere film så turen gik ned til Blockbuster Frederiksberg og hjem igen, skønt lige at få lidt aftenluft. Da vi kom hjem faldt pigerne i søvn og så skulle der lige laves madpakker osv. idnen dynerne kaldte!



Idag blev det så mandag - og mor her var ikke lige informeret særlig godt omkring den kollektive trafiksituation i forbindelse med VM i Landevejscykling (som jeg, udfra navnet, slet ikke fatter skal foregå i KBH - nå) men jeg gik i god tro ned til bus 18 og satte mig ind i den kl 07.45.. kl 8.02 siger buschaufføren ved Vennemindevej "de der skal mod Nordhavnen st. skal stå af her og gå der er spærret" AH HVA FOR NOGET!!!! 4 STOP FØR MIT NORMALE STOP! Nå, men med gummistøvler og trætte morgenben traskede jeg afsted.. og kom 20 min. senere end jeg plejer - men hva faen, hurra for flekstid!



Det har været en rolig men alligevel halvtravl dag på jobbet.. der var en masse lister over vores halv og helårsrapporter der skulle opdateres og herefter skrev og sendte jeg rykkerskrivelser ud til de uartige investeringsforeninger der ikke har sendt ind og har givet dem 8 dage ellers vanker der! På turen hjem gik jeg op til der hvor bussen om morgenen havde smidt mig af.. denne gang var jeg motiveret og det gik derfor hurtigere med musik i ørerne og raske skridt. Var ved børnehaven kl 15.25 og henetde tøserne, vi mødtes med Kenney hjemme i gården og droppede alt der hed "lav-selv-aftensmad" idag. Vi cyklede ned til pølsedamen på Nørrebros runddel, pigerne fik en rød pølse med brød, hver og vi gik ned i Jægersborggade og støttede deres sandwichbar og købte en faktisk rigtig lækker sandwich! Vi kørte over i Nørrebro Parken hvor pigerne bare hyggede rundt mens vi spiste.. mens Manja og Kenney var ovre på Café Lyst og købe en kaffelatte optog jeg dette med Elissa:













KL. 17.30 var vi igen hjemme, pigerne fik et bad og kl 18.10 cyklede Kenney afsted til kamp..
Mig og Manja lavede frikadeller da Elissa var blevet puttet.. frikadellerne er til på lørdag :-)
Da Manja så kl 19.30 blev puttet efter en laaang nat historie og 3 sange .......
(Manja sang lige for mig :-) )







Så satte jeg mig lige og finpudsede min fars CV ansøgning med mere inden det blev sendt til hans jobkonsulent...

Nu ligger jeg bare og slapper af, Kenney har lige ringet , kl er 22 han er hjemme om en halv times tid.

Nu vil jeg snart se dyner - skal være frisk og veludhvilet til imorgen - LANG arbejdsdag med et KEDELIGT kontormøde i vente fra 9-11.. Manja skal til gymnastik, kenney skal arbejde så Hildas mor tager Manja med derover og så cykler jeg lige over kl 18 og henter hende og så kommer Nana og ser efter pigerne til Kenney kommer hjem for jeg skal jo til Middag Hos Helene :-) IHHH irriterende i alle læser min blog vil SÅ gerne afsløre alt jeg har forberedt haha men det kan jeg ikke.. må jeg vente med til november når jeg har afholdt middagen :-)

God aften og sweet dreams allesammen

Møs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar