mandag den 3. januar 2011

Farvel 2010 halløjsa 2011

Ja, så er første uge i 2011 skudt igang.. men inden jeg begynder at fable om nytårsfortsæt, hvad der skal ske i det nye år osv vil jeg lige fortælle om de sidste par dage i 2010 og hvordan vores nytårsaften forløb.

I onsdags ringede Vilmas mor og spurgte om Manja måtte komme hjem og lege torsdag kl 10. det måtte hun gerne - jeg skulle så bare lige vide at Vilma havde skoldkopper men det var fint med mig. Torsdag morgen da vi stod op og skulle i bad var der natten over tittet skoldkopper frem hvilket resluterede i at jeg (lidt dumt) udbryder : "ej fuck mand du har sgu da fået skoldkopper" Manja blev helt flov (lille pus) og ville ihvert fald IKKE hjem til Vilma.
Nå, men Nana skulle så have "skoldkoppepigen" sovende torsdag og ringede så fredag kl 14 og sagde at Manja ville hjem - (hun skulle have haft hende til de skulle op til os 17.30) da Manja kom op lignede hun jeg ved ikke hvad hun havde skoldkopper OVER DET HELE! Hovedbund, ansigt, arme, numse, ben, ryg mave ja, overalt! Lille pus, og feberen steg og hun havde det bare møg skidt. Men nytårsfesten klarede hun rigtig godt - bortset fra hun først faldt i søvn kl 4 om morgenen fordi de kløede så meget.. :-(
Aftenen forløb desuden PERFEKT! Kl. 17.30 kom gæsterne i deres stiveste puds, så var der appetiters (små bruchettas) og en velkomstdrink. kl 18.30 var der forret som blev tigerrejer vendt i rasp, chili, hvidløg og salat + peber anrettet med en skive brød og lidt hvidløgsdressing.
så fik vi hovedretten som jo var DELUXE oksemørbrad (som vi var nede og hente i kvickly hvor vi havde bestilt det gennem en kenney kender - og desuden stod i kø i 45 minutter for at købe det) anrettet på lidt stegte løg, med stegte gulerødder og nogle MØG LÆKRE kartofler Kenney lavede - og så var der brød og salat på bordet. Desserten (som ingen rent faktisk havde plads i maven til at spise) blev istedet for chokolademousse, hjemmelavet chokolade brownie og vanilleis samt friske hindbær.
Derud over stod aftenen på dans, hygge, gode snakke og en MASSE sang! Senere kom Sarah Peter Louise og Rene :-) tak for at i kom forbi :-) glæder mig allerede til næste år hvor vi skal holde samen :-)

Nå, men der blev sagt farvel til 2010 på en rigtig god måde!!

Ja, så er det nye år jo så skudt igang og mit nytårsfortsæt er jo som så mange andres: TABE NOGLE KILO OG DYRKE EN MASSE MOTION.
Og starter i dag - det gik ikke vildt godt de sidste måneder i 2010!
Det bliver træning 3 gange om ugen i SATS hver tirsdag og fredag er det Babysats hvor Elissa kan være med.. og så mandag eller torsdag et aftenhold .. har meldt mig til hold de næste 4 uger - i denne uge er det Zumba og de efterfølgende 3 uger er det Spinning. og så skal maden ændres! KUN vand til ALLE måltider. Så skal jeg spise 5 gange om dagen (det meget for mig for spiser som regel ingenting hele dagen og så kun aftensmad) så morgenmad blir enten: en smootie, 1 skive fuldkorns rugbrød med 1 skive magert pålæg, 1 fugtsalat af 3 stykker fugt, eller yoghurt. Så mellemmåltid 15 mandler, 1 skive grov knækbrød med magert pålæg og noget grønt på, 2 gulerødder, 1 æble i både, 10 frosne vindruer eller en skive ristet rugbrød. Så frokost: 1 fuldkorns pitabrød med en masse grønt og lidt kylling, 2 skiver fuldkornsrugbrød med magert pålæg, 1 rødbedesalat med 1 glas minimælk, 1 stykke brød med tunsalat, eller en salat med kylling/kalkun. Mellemmåltid igen og så aftensmad som bliver som vi plejer og så bare de sunde af tingene, fx. wok med møg mange grøntsager en bitte smule kokosmælk og så magert kød, supper, salater (fx, idag der skal vi have kyllingesalat med lidt pinjekerner og kyllingen bliver vendt i lidt cornflakes,) fisk-. INGEN hvidt brød, INGEN sodavand, INGEN ris, INGEN pasta... mit mål er de sidste 5 kilo så jeg kommer ned på 53 kilo, på halvanden måned.. og så skal der så resten af året strammes op og bare dyrkes motion.

Hvad skal der så ske i år? Ja man kan jo ikke heeelt vide det - men der er allerede planlagt småting - vi skal på slotsophold 1 døgn i Hornbæk til sommer Kenney og jeg - så skal vi på OSLOtur til foråret.. i denne måned skal vi til 3-4 fødselsdage .. jeg skal til Millas d. 16. januar hvor jeg tager Elissa med, så skal vi til min mormors 75 års, hun kommer til DK og fejre det, så min fars fødselsdag og så evt. min skønne fasters fødselsdag hvis hun holder noget i år.

Næste måned skal vi (pigerne) fyre den max auf hos Pernille med god mad, sing-stars og gode drinks...

Glæder mig til et nyt år, et år hvor vores dejlige døtre bliver endnu større gør en masse sjove ting og bare udvikler sig hurtigere end jeg ved ikke hvad.. Kenney og jeg skal hygge en masse og forhåbentlig have en masse dejlige alene stunder ( næste uge skal vi i bio :-) ) en masse hyggetid med familien - og så bliver 2011 også året hvor Kenney skal møde sin far... :-)

Glæder mig til at se jer alle i det nye år :-)

MØS herfra.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar