mandag den 7. november 2011

Det klammeste er...

BØRNEORM!!!


Torsdag var Elissa syg og jeg arbejdede derfor hjemmefra ... hun havde rigtig skidt mave så bleen skulle konstant skiftes - på et tidspunkt - ca. kl 12 havde hun igen lavet i bleen og jeg skulle derfor skifte hende og til min store skræk og rædslen VRIMLEDE det - uden at overdrive - med små hvide klamme ulækre ORME!!!!!!! OVERALT! De vrimlede -LÆS IKKE HVIS I ER SARTE!!- På hendes baller og ind og ud af numsehullet.. panisk prøvede jeg med en skumklud af fjerne dem, men hver gang jeg havde fået dem væk kom der bare endnu flere ud af numsen AHHHHHH.. Jeg ringede helt panisk til lægen "Bodil, det vrimler med små hvide orme i min datters numse og de vil bare ikke fosvinde" "rooolig Nina, det er bare børneorm og det er ubehageligt men ikke farligt - i skal blot alle 4 behandles" Ja tak - afsted på apoteket hvor min læge havde indtelefoneret en recept på flydende medicin til pigerne og i pilleform til Kenney og jeg. sad først 15 min. og ventede på det blev min tur - men HOV havde de indtelefoneret en recept NEJ DA.. Op til lægen, som heldigvis ligger lige over for apoteket - og hente recept - da jeg så kommer tilbage på apoteket er der så 1000 foran mig eller.. ventede i hvert fald 45 minutter! Nå, fik medicinen og den hjalp på Elissa med det samme der kom lidt orme med ud med afføringen senere men så var det dét...


Medicinen går ind og lammer de her orme som HUNORMEN ligger om natten (EJ det er altså virkelig klamt!!!) hunormen ligger mellem 10-20.000 æg om natten AD AD AD - nå men lammelsen gør at de kommer med ud med afføring JA TAK! Manja lavede en ordentlig omgang lørdag aften og den var bare HVID det VRIMLEDE med dem (ej blir helt dårlig af at skrive om det).. søndag morgen var jeg så den heldige vinder af at udskille de her nastye orme jeg havde heldigvis ikke så mange.. puuuuhaa - men nu vi i behandling og skal have næste pille næste torsdag og så igen 2 uger efter .. ÅH ALTSÅ!

Idag var Elissa desværre syg, men min farmand trådte til og var her kl 8 så jeg kunne komme afsted på job.. og de havde bare hygget - været på legepladsen og bare slappet af - hun havde ikke grædt en eneste gang så det var bare perfekt - jeg var så hjemme her 14.30.


Nå, men håber alle har haft en go weekend - jeg havde Hamza på besøg til lækker mad og så så vi DMA .. Kenney var til fodboldafslutning og hjemme pænt sent og så stod søndag på afslapning gåtur og leg i gården.


Imorgen skal vi til min farmand og spise, omsdag skal Kenney og jeg ud og spise og fredag skal jeg muligvis hjem til Emine fra mit arbejde som holder lidt hygge for os tøser fra arbejdet inden hun går på barsel...



Se lige en fin familietegning Manja tegnede med kridt igår der er 4 men Elissa bliver vist dækket af en arm og Elissa efter hendes bad igår HAHAHA :






Go uge allesammen


Møs herfra


Uh og skal jeg lige stresse folk lidt - ER FÆRDIG MED NÆSTEN ALLE JULEGAVE INDKØB! :-) Mangler kun få stykker..










Ingen kommentarer:

Send en kommentar