torsdag den 3. februar 2011

SUPERMOM-Powerkvinde

kan man både være "super-mom" og powerkvinde? Eller er powerkvinde en måde at definere begge dele på?

Jeg føler mig som en super-mom.. jeg ser lidt mig selv sådan her: "give mig selv og ungerne tøj på om morgenen-ordne morgenmad-komme i overtøjet-en arm i vaskemaskinen-en arm ved opvasken-et ben ved støvsugeren-og et ben ude og gå tur og handle-slappe lidt af-hente Manja-gøre klar til aftensmad-op og træne-se veninder-og stadig se godt ud-MOR" Ja, det mig!!
Jeg tror man nu til dags forsøger at bevise for meget overfor sig selv- bevise at man sagtens kan klare alt ting på ingen tid! Men behøver man det?
Jeg tror bare gerne at jeg vil rigtig mange ting og derfor presser jeg det hele ind på samme tid:
" Jeg vil gerne: Være en god mor for mine børn- de skal både være rene og pæne i tøjet hver eneste dag, de skal have god mad så der bliver købt godt ind med alverdens sunde sager, de skal have det hyggeligt herhjemme så der skal ikke mangle noget af noget som helst.
Jeg vil gerne være en god kone for min mand, så jeg vil gerne sørge for at hjemmet er pænt og rent hver dag at der er handlet og gjort det meste klar når han kommer træt hjem fra arbejdet, der skal stadig være plads til at hygge på sofaen eller sidde med et lille glas vin i starinlysets skær om aftenen, eller se en film.. jeg vil gerne være pæn for min mad og mig selv så der skal også være plads til træning og lidt solarie .. der skal være plads til at børnene bliver passet så vi kan komme ud og stadig føle os unge og frie.
Jeg vil gerne være en god veninde og prøver at finde en hel masse tid til at se dem og hygge med gode snakke, en weekend svingom og bare have det hyggeligt i hinandens selskab.
Der skal være plads til at se familie så det bliver også presset ind i skemaet..
Jeg er faktisk alt det man IKKE skal være i følge "eksperter" som skriver:

Drop forventningerne om at være den perfekte mor, der altid har overskud til alt og alle, stryger, vasker tøj, gør indkøb, osv. sagt: Spring over, hvor gærdet er lavest!
Til det har jeg kun og sige: NÆ!
- som det ser ud nu rør det mig ikke på nogen måde, har et SKØNT liv og sætter pris på alt og alle der er i det!

Hvad er en supermor?

Her er hvad der kommer hvis man googler det:
En Super Mor er en mor, som kender smutvejene til en mindre stresset hverdag med børnene - og alt hvad der til hører. En Super Mors liv handler om nærvær og autencitet. Og om at skabe plads til nærværet også på de travle dage....



Er du en supermom/powerkvinde?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar