mandag den 19. marts 2012

"Bullen Finger" og rolig weekend

Ja det er lige hvad jeg har været ramt af!

Her er hvad en Bullen Finger er:

En bullen finger (panaritium) er en betændelse i fingeren - ofte omkring neglen (paronycion). Betændelsen skyldes bakterier, ofte Staphylococcus aureus.
Hvis du får en bullen finger, mærker du først smerter, og der kommer rødme omkring stedet, hvor infektionen sidder. I takt med, at betændelsen udvikler sig, bliver smerterne værre, og området bliver mere rødt, varmt og hævet.

Betændelsen kan trække sig sammen til » en byld (absces), som viser sig som et lille gult område i midten af det røde. Du kan få feber, og betændelsen kan eventuelt sprede sig til lymfebanerne og give røde striber op ad armen og hævede lymfeknuder i armhulen.

Hvis der går hul på bylden enten af sig selv eller ved, at lægen prikker eller skærer hul med et sterilt instrument, vil betændelsen løbe ud, og smerterne aftage meget hurtigt.


Det startede i onsdags, min finger begyndte at gøre ondt men man slår jo som regel sådan nogle ting hen og ja, så var det dét. Fredag var den faktisk blevet ret slem, hævet og væsket. Kenney begyndte selvfølgelig at snakke om Koldbrand og amputering af fingeren haha.


Lørdag morgen vard et RIGTIG slemt! Meget hævet og væskefyldt. Vi prikkede lidt huk og der flød en masse gul væske ud. AD det var ulækkert og pinefuldt!Idag har jeg så været oppe og få en saltvandsindsprøjtning og skal så derop kl 14 idag hvor de skal se om det er noget der skal behandles eller om det går i sig selv.



Nå - I lørdags sov pigerne hos deres farmor hvor de rigtig havde hygget :-) Da vi havde afleveret pigerne gik vi ind til byen hvor vi spiste frokost på Puk - og jeg skulle da have 2 stykker smørrebrød (for mere kan jeg normalt ikke spise) men denne gang var 2 stykker bare ALT for meget! mit første stykke var med fiskefilet. ind kom der en tallerken med 2 hjemmepaneret fiskefiltter, hjemmerørt remoulade, citron og det lækeste hjemmebagte rugbrød. PUUUUHA jo tjak, mor var MÆT efter den første filet, men blev da ved.


Mit andet stykke var med hjemmelavet leverpostej. Ind kom der en en fin hvid krukke med lækker leverpostej, veltilberedt bacon og champinon (som jeg ikke kan li AD) ej det var bare SUPER lækkert!


Kenney fik som første stykke: sild med æg og karrysalat til - han er så god til at lave sådan en "rigtig" mad med hele møget på.


Hans 2. mad var en total lækker hjemmelavet hønsesalat med hjemmebagt franskbrød til.


Det var rigtig hyggeligt og så gik vi en tur gennem Strøget, kenney købte 2 Tshirts og så tog vi hjem og slappede MAX på sofaen! Spiste heller ikke mere den dag puuuha var mæt!


Igår fik vi vores skønne piger hjem, eller jeg gjorde for Kenney var på arbejde fra 7-15.30, kl 13.30.. så hyggede vi med frugt og tegnefilm.


Kl. 16.30 kørte jeg med Hamza og Kamilla afsted mod Milla hvor vi var inviteret til aftensmad,, vi fik en dejlig ovnret med kartofler og kød og salat og det lækreste hjemmebagte græskarbrød. det var sgu hyggeligt nok og vi tog hjem kl 21.


Så nåede ejg lige at se Big Brother hahahha.



Nå nu skal jeg snart gå, ville bare lige opdatere. God uge allesammen




Ingen kommentarer:

Send en kommentar