mandag den 12. december 2011

Jagten på det helt rigtige juletræ ...

I går skulle der købes juletræ… og det var ikke nemt skulle jeg lige hilse at sige!
Først gik vi ned til Stefans Kirken – her havde et enormt kedeligt udvalg.. de træer der var flotte var for store og de træer der havde den rette størrelse var for grimme..
Turen gik ned til Superbest, men her var træerne ikke engang pakket ud – hva så, skulle man så bare satse på et træ, eller?
Til sidst gik truen ned mod Nuuks Plads hvor vi plejer at købe træ, men vi troede at der pga. ombygning ikke var salg dernede MEN det var der :-)
Og her fandt vi TRÆET! Perfekt højde og bredde og overskueligt at se på :-)
Manja synes det var rigtig spændende og hjalp derfor farmand med at bærer det hjem.









Efter lidt afslapning på sofaen og en omgang Orla Frøsnapper - som klart kan anbefales til alle at se da den bare er MØG sjov - blev der pyntet juletræ…



Derudover har weekenden stået på julefrokost hos min farmand, hvor rasmus og svigermor også kom – der var dejlig mad i form af: mørbrad med bløde løg, frikadeller, sild, kartofler, æg, roastbeef og andet lækkert samt dejlig chokolade og konfekt senere.

Senere tog Kenney hjem til Staub og se El Classico (fodbold) og da pigerne sov ville jeg bare slappe på sofaen – MEN – vi har jo de ”bedste” underboer som også såp foldbold men de skulle samtidig fyre Techno musik af i lange baner .. jeg tænkte så jeg ville lægge mig ned i seng , men der var musikken endnu højere så gik tilbage til sofaen.
De slukkede så musikken da fodbolden var rigtig i gang og jeg lagde mig så ned i soveværelset da Lone, som hun hedder, skulle råbe meget højt hele tiden hver gang Barcelona var ved at score eller bande og svovle hvis de andre scorede..
Da kampen så var slut syntes de at de skulle fyre op for musikken igen nede i soveværelsenden og det sluttede først omkring kl 1.20.. efter jeg utallige af gange havde hamret ned i gulvet! LATTERLIGE mennesker – måske de skulle ha’ tænkt lidt over det inden de brokkede sig over de 3-4 fester vi har holdt på snart 4 år!!!! Hun glemte vist lige at deres børn en dag ville larme!!! HAHAHAHAHA men de glemmer vidst at vores piger også bliver teenagere en dag!!! Og at deres mor elsker at provokere så ”HOV hoppede jeg lige meget hårdt i gulvet oven over jeres værelse?! Ejj det må i VIRKELIG undskylde”NOOOOT!!!!

Nå, i onsdags stod den på ”til middag hos” Sarah. Det var rigtig hyggeligt og KANON lækker mad! Vi fik hjemmelavet tortillini (tror jeg de hed) til forret med kantareller i MUUUUMS det var MAX lækkert! Det laver du lige næste gang jeg kommer til mad! Bare flere end 2! :-)
Til hovedret fik vi ovnbagt laks med penacotta ost og seranoskinke på hertil lækker risotto! Også bare MAX mums! Og til dessert citronkage med hjemmelavet vanilje is og citron sorbet! Underholdningen (SOM JEG VAAAANDT!!!!) Stod på MAX sjovt wiispil hvor vi 2 og 2 kæmpede mod hinanden og de 2 vindere fra hvert hold udgjorde en finale. Der skulle danses det var SÅÅÅ SJOVT!

Ja og så blev det mandag igen – og i dag henter vi pigerne når vi kommer hjem og så tager vi en tur ind til byen og spiser noget aftensmad.. i morgen skal der løbes! Kenney skal til træning tirsdag onsdag torsdag – Fredag skal jeg til julefrokost med jobbet – 170 bliver vi.. Dagen starter med Bruch kl. 9.00-10.00 så er der noget kontor hygge etagerne imellem – kl. 12 er der fælles frokost og kl. 18.00 er der middag så kl. 17.00 skal der klædes om. Skal dog ikke alt for sent hjem da der jo er julefrokost med VENIDNERNE og vores mænd lørdag :-) WUHUUUU Glæder mig! Det bliver afholdt hos René & Louise og vores jule-middagsbord kommer til at se således ud:
Flæskesteg
Leverpostej med bacon og champignon
Sild med hakkede løg
Fiskefilet med remoulade og citron
Kartofler med mayonaise
Hjemmelavet rødkål
Risalamande
Æg & rejer
En god pølse med lidt agurk og tomat til
Flødekartofler
Frikadeller
Hønsesalat
Laks
Kage & frugt
samt lækkert brød

Det bliver max hyggeligt med øl, snaps vin og drinks :-)
Pigerne bliver passet af skønne moster Nana – som kommer op til os og passer dem lidt samt spiser og tager så op til hende selv og putter dem..
Søndag er vi helt færdige, sikkert, og skal sove indtil ungerne kommer hjem.

Så er det jul om 12 dage! Puuuha – Rita var lige forbi med lidt af gaverne fra dem, i går, og resten kommer hun med d. 23. hvor hun lige får deres med hjem også.
Glæder mig meget til juleaften i år :-)


Med på vejen får i lige en engel Manja har lavet :-)




Nå, god uge alle sammen.

Møs herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar